تعریف جدید از خودروی لوکس در بازار ایران‌!

تعریف جدید از خودروی لوکس در بازار ایران‌!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در‌حالی‌که تا چند ماه بیش گران‌ترین خودروهای کلاس‌ متوسط با قیمتی در نزدیکی محدوده ۳۰۰میلیون‌تومان به بازار عرضه می‌شدند، حال با افزایش تعرفه‌ها و همچنین قیمت لوکس‌ها‌، خودروهای کلاس‌ متوسط در محدوده قیمتی تا ۴۰۰میلیون‌تومان قرار گرفته‌اند و کم‌کم جای خودروهای لوکس را خواهند گرفت‌.

با افزایش تعرفه واردات خودرو و رسیدن به حدود دوبرابر نسبت به قبل و حذف خودروهایی با قیمت بیش از ۴۰هزاردلار، کم‌کم خودروهای کلاس‌متوسط با افزایش قیمت مواجه می‌شوند، همچنین با حذف لوکس‌ها از بازار‌، کلاس‌متوسط‌ها در نقش خودروهای لوکس ظاهر می‌شوند.

به گزارش اخبار خودرو در‌حالی‌که تا چند ماه بیش گران‌ترین خودروهای کلاس‌متوسط با قیمتی در نزدیکی محدوده ۳۰۰میلیون‌تومان به بازار عرضه می‌شدند، حال با افزایش تعرفه‌ها و همچنین قیمت لوکس‌ها‌، خودروهای کلاس‌متوسط در محدوده قیمتی تا ۴۰۰میلیون‌تومان قرار گرفته‌اند و کم‌کم جای خودروهای لوکس را خواهند گرفت‌.

مثلا چند‌ماه پیش لکسوس ان‌ایکس در محدوده قیمتی ٣۵٠تا ٣٨٠ میلیون‌تومان قرار داشت، حال این روزها باید خودروهای کره‌ای و ژاپنی کلاس‌متوسط را در این بازه قیمت خریداری کرد و به‌نوعی آنها در محدوده قیمتی لوکس‌ها قرار گرفته‌اند زیرا خودرویی همانند لکسوس ان‌ایکس که از مدل‌های کف بازار لوکس‌ها بود، این روزها در محدوده قیمتی ۶٢٠ تا ۶۵٠ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد‌.

بدین‌ترتیب وقتی در بازار با افزایش شدید قیمت‌ها روبه‌رو می‌شویم، در واقع تمام سگمنت‌ها یک پله جهش می‌کنند و یک رده بالاتر می‌روند.

با این اوضاع قیمت خودروهای لوکس ۴سیلندر به محدوده لوکس‌های شش و هشت‌سیلندر سابق رسیده است و از آن طرف قیمت خودروهای کلاس‌متوسط از برند‌های تویوتا‌، کیا‌، هیوندای‌، میتسوبیشی‌، نیسان و رنو به محدوده قیمتی خودروهای لوکس سابق وارد شده است‌.

این در حالی است که بودجه خانوارها افزایش نیافته و به همین دلیل آنها مجبور هستند به‌دلیل افزایش تصاعدی قیمت‌ها خودروی یک یا دو کلاس پایین‌تر از قبل را با همان میزان پول به‌دست آورند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.