تعدیل نیرو در کارخانه‌های لوازم یدکی خودرو

تعدیل نیرو در کارخانه‌های لوازم یدکی خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو کرج گفت: متأسفانه در شرایط فعلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما در حال تعدیل نیرو و کاهش شیفت به خاطر نبود مواد اولیه و مشتری هستند.

به گزارش ایسنا، سید احمد موسوی افزود: نوسانات ارزی بر روی قیمت همه کالاها تاثیر گذاشته است؛ چه تولیدکنندگانی که منتظر دریافت مواد اولیه برای تولید هستند و حتی تاجران که برای واردات ثبت سفارش می‌کنند، در واقع همه به نوعی منتظرند تا بازار ارز وضعیت مطلوبی پیدا کند؛ واردکنندگان هم به دنبال ارز دولتی برای واردات می‌گردند.

وی با اشاره به وارداتی بودن بخش زیادی از لوازم یدکی خودروها از مشکلات ترخیص گفت و عنوان کرد: عدم اختصاص ارز مناسب به تاجران برای برای واردات اقلام‌ لازمه و آیین نامه‌های جدیدی که مانع از ترخیص کالاها می‌شوند باعث ایجاد مشکل شده است؛ به خاطر همین مسائل و عدم همکاری گمرک به جایی رسیده‌ایم که قیمت اجناس نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

موسوی در ادامه عنوان کرد: واردکنندگان ما ثبت سفارششان با ارز دولتی است اما ترخیص کالا با ارز آزاد ۹ هزار تومانی است که این عدم حمایت باعث اختلال در این زمینه شده است.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو کرج از وجود چرخه معیوب در صنعت گفت و بیان کرد: متأسفانه در شرایط فعلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما در حال تعدیل نیرو و کاهش شیفت به خاطر نبود مواد اولیه و مشتری هستند؛ واردکنندگان هم به دنبال ارز دولتی برای واردات می‌گردند.
موسوی ضمن درخواست برای کمک به حل مشکلات گفت: از دولت درخواست داریم برای بهبود وضعیت واردکنندگان و تولیدکنندگان کمک کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.