ترکیه برترین صادرکننده خودرو به اروپا

ترکیه برترین صادرکننده خودرو به اروپا
آمار صادرات ترکیه از شماره یک بودن بازار اروپا برای محصولات تولید ترکیه حکایت دارد.
آمار صادرات خودرو ترکیه در سال گذشته از تمرکز این کشور بر روی صدور خودرو به اروپا حکایت دارد. ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۴.۲ میلیارد دلار صادرات خودرو داشته که ۱۹.۱ میلیارد دلار به اروپا صورت گرفته است. در طرف مقابل نیز ترکیه در رده ی نخست صادر کنندگان خودرو به اروپا در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است.
بیشترین سهم صادرات خودرو ترکیه به بازار کشورهای اروپایی تعلق دارد و این در حالی است که از ۲۴.۲ میلیارد دلار صادرات خودرو این کشور در سال گذشته تنها ۱.۵ میلیار دلار آن به خاورمیانه بر می گردد.
به گزارش خودرو کار این کشور اوراسیایی پیشگام در زمینه ی تولید و مونتاژ خودرو ، امسال نیز رویه ی رو به رشد خود در صادرات را در پیش گرفته و عبور از مرز ۲۷ میلیارد دلار صادرات خودرو به کشور های دیگر علی الخصوص کشور های اروپایی را در اولویت خود قرار داده است.
میزان کل صادرات خودرو ترکیه در ماه مارس امسال ۲.۷ میلیارد دلار بوده که ۷۹ درصد آن حاصل صادرات خودرو به اروپاست. میزان صادرات خودرو ترکیه به کشور های اروپایی با ۳۳ درصد افزایش همراه بوده تا ۲.۱ میلیارد دلار از صادرات ماه مارس این کشور تنها مختص اروپا باشد.
همچنین بزرگترین بازار فروش خودروهای مونتاژ ترکیه در اروپا، کشور آلمان است. پس از آلمان، کشور های ایتالیا، انگلستان، فرانسه و اسپانیا در رده های بعدی قرار دارند.
صادرات خودروی ترکیه به آلمان در ماه مارس امسال با ۲۱ درصد رشد همراه بوده تا در این زمینه رقمی ۴۱۳ میلیون دلاری به ثبت برسد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.