ترکمنستان تردد خودروهای مشکی رنگ را در عشق آباد ممنوع کرد

ترکمنستان تردد خودروهای مشکی رنگ را در عشق آباد ممنوع کرد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مقامات ترکمنستان در اقدامی بسیار عجیب تردد هر گونه خودروی مشکی رنگ را در پایتخت این کشور یعنی عشق آباد ممنوع اعلام کردند. این سیاست در حالی اتخاذ می شود که از سال ۲۰۱۵ واردات اتومبیل هایی که رنگ مشکی داشته باشند، ممنوع شده است.

بر اساس گزارش یکی از نشریات محلی به نام Chronicles of Turkmenistan، برخی از شهروندان عشق آباد اخیرا هنگام خروج از خانه در اوایل صبح، نتوانسته اند خودروهای خود را پیدا کنند! اندکی بعد از این واقعه، معلوم شده که خودروهای این افراد با یدک کش به پارکینگ های دولتی انتقال داده شده اند.

به گزارش دیجیاتو با ورود به سال جدید، وسایل نقلیه بعضی از اهالی عشق آباد به آنها بازگردانده شده، البته این اتفاق در شرایطی رخ داده که مالکین خودروهای مذکور برگه تعهدی را امضا کرده باشند. در این تعهدنامه آنها موظف می شوند که پس از دریافت خودروی خود رنگ آن را تغییر داده و از رنگ سفید یا رنگ های روشن مشابه استفاده کنند.

این اقدام مقامات ترکمنستانی باعث افزایش قیمت ها در بین کارگاه های رنگ آمیزی خودرو شده، طوری که بهای رنگ آمیزی کامل بدنه یک خودرو از ۵۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار یا حتی بیشتر رسیده است.

یکی از دارندگان خودروهای مشکی رنگ در عشق آباد در مصاحبه ای رادیویی گفته:

وقتی به یکی از کارگاه های رنگ آمیزی مراجعه کردم، به من گفتند که این کار ۷۰۰۰ منات هزینه خواهد داشت. اما در عرض یک هفته این رقم به ۱۱۰۰۰ منات رسیده است. حقوق من ۱۰۰۰ منات است، با این حساب حتی اگر تمامی حقوقم را پس انداز کنم، باید حدود یک سال برای تغییر رنگ خودروی خود منتظر بمانم.

هنوز دلیل اصلی این موضوع مشخص نیست، ولی برخی عقیده دارند علاقه شدید قربان علی بردی محمدف رئیس جمهور ترکمنستان به رنگ سفید و اعتقاد وی به خوش یمن بودن این رنگ، سبب عملی شدن این اقدام بوده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.