تداوم روند نزولی تیراژ دوگانه‌سوزها

تداوم روند نزولی تیراژ دوگانه‌سوزها
کارنامه نیمسال تولید خودروسازان داخلی در شرایطی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تولید مدل‌های دوگانه‌سوز باز هم کاهش یافت.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش دنیای اقتصاد،بر این اساس، بیش از ۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز در کشور طی شش ماه ابتدایی امسال به تولید رسیده که این رقم نشان از کاهش ۲۵ درصدی تیراژ خودروهای موردنظر دارد. طبق آمار اعلامی اما تولید پراید دوگانه‌سوز همچنان متوقف است؛ به‌نحوی‌که در نیمه نخست سال، حتی یک دستگاه نیز از این محصول به تولید نرسیده و بنابراین به نظر می‌رسد سایپایی‌ها به کل قید آن را زده‌اند.

این البته در شرایطی است که تولید مدل دوگانه‌سوز تیبا تقریبا سه برابر شده، چه آنکه از دو هزار و ۵۰ دستگاه نیمه نخست سال گذشته به ۶هزار دستگاه در شش ماه ابتدایی امسال رسیده است. در بین دیگر خودروهای دوگانه‌سوز اما پژو ۴۰۵ با افت تیراژ مواجه شده است، ضمن آنکه ایران خودرویی‌ها تولید این محصول را در سایت مرکزی خود متوقف کرده‌اند. طبق آمار اعلامی، در مجموع حدود ۱۸ هزار دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در نیمه ابتدایی امسال به تولید رسیده که این رقم از افت بیش از ۶۰ درصدی تولید خودرو موردنظر حکایت می‌کند. از سوی دیگر اما تیراژ پژو پارس دوگانه‌سوز نیز در بازه زمانی موردنظر کاهش پیدا کرده و همچنین تولید این محصول در سایت خراسان ایران خودرو متوقف شده است. بر این اساس، در مجموع تا پایان شهریور امسال پنج هزار و ۱۶۹ دستگاه پارس دوگانه‌سوز به تولید رسیده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته کاهشی بیش از ۱۷ درصد را به خود می‌بیند. طبق آمار اعلامی اما سمند دوگانه‌سوز تنها محصولی به‌شمار می‌رود که در شش ماه ابتدایی سال‌جاری با افزایش تیراژ مواجه شده است. آن طور که آمار وزارت صنعت نشان می‌دهد، اگرچه تولید این محصول در سایت مرکزی متوقف شده، با این حال سایت تبریز ایران خودرو با تولید حدودا ۲۱ هزار دستگاهی خود توانسته تیراژ کلی سمند دوگانه‌سوز را بالا ببرد. با توجه به این رقم تولید، تیراژ سمند دوگانه‌سوز در نیمه ابتدایی امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.