تحول اساسی برای دهمین نسل از آکورد

تحول اساسی برای دهمین نسل از آکورد
کمپانی هوندا ژاپن، به تازگی دهمین نسل از خانواده آکورد را به بازار جهانی معرفی کرده است و می خواهد این خودرو را با مدل ۲۰۱۸ عرضه کند.
دهمین نسل از آکورد از نظر طراحی به طور کلی تغییر کرده و به خوبی توانسته تا حس و حال سال ۲۰۱۸ را به تصویر بکشد. فناوری بالا و ظاهر جذاب دوباره باعث می شود تا این خودرو به عنوان یکی از بهترین سدان های بازار جهانی شناخته شود. در نسل جدید آکورد فضای کابین تزیینات جدیدی را به خود می بند و کل طراحی آن دگرگون شده است.
کمپانی هوندا تا به این لحظه سه پیشرانه بنزینی برای آکورد ۲۰۱۸ معرفی کرده است. اولین موتور ۱.۵ لیتر حجم دارد که با فناوری توربو ۱۹۲ اسب بخار را با گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر تولید می کند. توان این موتور با یک گیربکس CVT کاملا جدید به چرخ های جلو منتقل می شود.
نسخه دو لیتری آکورد ۲۰۱۸ تنها بر روی مدل اسپرت آن نصب می شود که با فناوری توربو ۲۵۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر تولید می کند و گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک (۱۰AT) قدرت را به چرخ های جلو می رساند. همچنین یک نسخه ۳.۵ لیتری شش سیلندر هم برای آکورد ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده که قدرت ۲۷۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۴۲ نیوتون متر تولید می کند.
تحول اساسی برای دهمین نسل از آکورد
این سدان جذاب در نسخه فول خود به امکاناتی نظیر سانروف، ۸ کیسه هوا، استارت دکمه ای، حالت رانندگی کم مصرف، چهار گرمکن و دو سردکن، دنده پشت فرمان، صندلی های جلو برقی، سیستم تهویه دوگانه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل، کروزکنترل هوشمند، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، تودوزی چرم طبیعی و… مجهز است.
نسل نهم هوندا آکورد در شش خط تولید مونتاژ می شد و به احتمال قوی نسخه ۲۰۱۸ هم به این شش خط تولید می رود. لذا احتمال دارد که شرکت گلرنگ موتور به عنوان نماینده هوندا در ایران بتواند تا در سال ۹۶ نسل جدید این خودرو را از خط تولیدهای آسیایی برای بازار ایران تامین کند. ژاپن، چین، مالزی و تایلند از خط تولیدهای آکورد به حساب می آیند که تحت نظارت هوندا فعالیت می کنند.


گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.