تحقیر شدن کامارو ZL1 توسط اسکالید + ویدیو

تحقیر شدن کامارو ZL1 توسط اسکالید + ویدیو
این مقاله را با این مقدمه آغاز میکنیم که هر چیزی توانایی تند رفتن را دارد، فقط کافیست به اندازه کافی پول خرجش کنید. البته به یاد داشته باشید که این موضوع قابلیت‌های کاربردی کادیلاک Escalade را منکر نخواهد شد و مسلما ما هم از دیدن مسابقه بین خودروهای غیرمنتظره با خودروهایی که همه میدانیم سریع هستند، خسته نمی‌شویم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این دقیقاً همان چیزیست که ما اینجا در اختیار داریم. گرچه نتیجه دیگر کسی را هیجان زده نمی‌کند. خودروی Escalade مورد بحث متعلق به کمپانی صاحب نام Hennessy است و اسم آن Hennessy Escalade است. همانطور که انتظار دارید با مدل اصلی فرسنگ‌ها فاصله دارد و می‌توان گفت دو برابر Escalade مدل ۲۰۱۸ قدرت دارد.
مطمئنا ۴۲۰ اسب بخار برای شکست دادن Camaro ZL1 ترسناک رقم جالبی برای خودرویی با وزن ۶.۰۰۰ پوندی نیست. این تانک لوکس به چیزی فراتر از آن احتیاج دارد!
بسته‌ی ارتقاء کارایی Hennessy قدرتی ۸۰۰ اسب بخاری دارد که تفاوتی فاحش ایجاد می‌کند. از اینکه در روز مسابقه این SUV در حالت چهار چرخ متحرک قرار داشته یا فقط چرخ‌های عقب درگیر بوده‌اند خبر نداریم. به هرحال چیزی که مشخص است شتاب سرسام‌آور Escalade در لحظه شروع است.

اگر با دقت تماشا کنید می‌بینید که کامارو در لحظه شروع می‌پرد اما اسکالید بلافاصله از آن عبور می‌کند.
درسی که این ویدئو به ما می‌دهد اهمیت آیرودینامیک است، زیرا حتی کوهی از اسب بخار و گشتاور نیز نمی‌تواند در مقابل فشار باد مقاومت کند. برتری کادیلاک در برابر شورلت در چند ثانیه ابتدایی رقم می‌خورد و بعد از آن ZL1 به بازی برمی‌گردد و فاصله را کاهش می‌دهد و اگر مسابقه کمی بیشتر ادامه داشت نتیجه کاملاً متفاوت می‌شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.