تحفه‌ چینی در دیترویت

تحفه‌ چینی در دیترویت
کمپانی چینی GAC برای سومین بار در نمایشگاه دیترویت شرکت کرد اینبار اما پررنگ‌تر از دفعات قبل و با سه خودروی متفاوت ظاهر شد.
با بررسی تولیدات چین در سال‌های گذشته و بررسی کیفیت چینی‌ها در ساخت خودرو،بی شک به این نتیجه می‌رسیم که GAC تا حد زیادی با دیگر تولید کننده‌ها در چین فاصله دارد و حالا دوباره به عنوان تنها چینی در دیترویت بیشتر دیده شد.
در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ GAC دو مدل SUV با نام‌های GS4 و GS5 را در دیترویت رونمایی کرد و هردوبار رونمایی های این کمپانی در قسمت حاشیه‌ای تحت عنوان sidelines of the show انجام می‌شد اما امسال آنها برای اولین بار در استیج‌های اصلی قرار گرفتند که این امر نشان از پیشرفت خوب این کمپانی چینی در جهان دارد و کم‌کم شاید بتواند با غول‌های خودروسازی دنیا رقابت هم بکند.
مدل‌های ارائه شده GAC در دیترویت شاسی بلند GS7،هاچ بک الکتریکی GE3 و کانسپت EnSpirit بودند.امیدوار کننده ترین مدل از میان این سه GS7 است،شاسی بلندی که تقریبا هم سایز BMW X3 می‌باشد که زیر کاپوتش یک موتور دولیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی دارد.گیربکس آن ۶سرعته اتوماتیک است و توانایی تولید ۱۹۸ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر را دارد که فروش آن در چین ماه آینده کلید می‌خورد.
تحفه‌ چینی در دیترویت
مدل دیگر رونمایی شده GE3 نام دارد هاچ بکی که اولین خودروی الکتریکی انحصاری این کمپانی است،تولید این خودرو نشانگر نگاه به آینده و پویایی این کمپانی است.طبق‌اطلاعات عنوان شده توسط GAC باطری لیتیوم یونی این خودرو با هربار شارژ می‌تواند برق را برای مسافتی نزدیک به ۳۰۶ کیلومتر فراهم کند.این موتور برقی توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار نیرو و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.
تحفه‌ چینی در دیترویت
و اما مدل سوم GAC در دیترویت کانسپت EnSpirit است،شاسی بلند هیبریدی که سقفی کوپه مانند دارد و موتور آن ۱.۵ لیتری و ۴سیلندر خطی است.با موتور الکتریکی این مدل به تنهایی می‌توان مسافت ۸۰ کیلومتر را طی کرد اما با کار کردن موتور بصورت ترکیبی این مسافت تا ۷۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.
تحفه‌ چینی در دیترویت
کمپانی‌GAC ابراز امیدواری کرده است که بتواند فروشش را از سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده آغاز کند هرچند این‌کمپانی هنوز نیازمند اخذ گواهینامه‌ها و تاسیس نمایندگی های شبکه‌ای است.
با بررسی حضور قدرتمندتر از پیش GAC در دیترویت می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی در واقع گل سرسبد خودروسازهای چینی است و با‌ بیشتر خودروهای چینی داخل ایران قابل مقایسه نیست.اما باید دید در آینده این کمپانی در رقابت با رقبای با سابقه و قدرتمند جهان چه می‌کند.
محمدرضا پاداش- گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.