تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!

تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!
خاص، قوی، هیولا و هر چیز دیگری را می‌توان به محصولات بوگاتی نسبت داد. سازندگان بوگاتی شیرون اعتقاد دارند این خودرو می‌تواند در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و همچنین در کمتر از ۶.۵ ثانیه سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.
زمانی که بر روی صندلی این خودرو مستقر می‌شوید کاملا حس خواهید کرد که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار دارد و در ذهن خود مرور می‌کنید تا یک مسیر مناسب برای تست بیشترین مقدار قدرت شیرون بیابید. بدون شک این خودرو خیلی راحت می‌تواند به سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند تا رکورد دیگری به نام بوگاتی ثبت شود. حتی زمانیکه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنیم صدای باد، باعث تحول احساسات ما می‌شود و صدای پیشرانه قدرتمند ۸ لیتری W16 آدم را به یک دیوانه تمام عیار تبدیل می‌کند. در همین حال چهار توربوشارژر منتظرند تا در هر ثانیه ۹۹۰ لیتر هوا را را به داخل موتور با نهایت قدرت وارد کنند و با پمپاژ آب در داخل شیرون می‌توان در ۱۱ ثانیه یک مخزن بزرگ آب را پر کرد. مطمئن باشید که این مدل برای کسانی هست که اصلا مصرف سوخت برای آنها اهمیت ندارد چرا که زمانی که نهایت قدرت این هیولای زیبا را بکار می‌گیریم، در ۷ دقیقه باک ۱۰۰ لیتری آن خالی خواهد شد اما سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ارزش این حجم از مصرف سوخت را دارد.
به گزارش چرخان،بوگاتی شیرون بعد از موفقیت‌هایی که محصول قبلی بوگاتی بدست آورد یک جایگزین عالی و بسیار خوب برای آن است و قدرت بیشتر آن نسبت به ویرون قابل لمس است. این هایپرکار ۳ میلیون دلاری معنای جدیدی به یک ابر خودرو بخشیده و نسبت به سایر هایپر کارهای بهتر عمل می‌کند. ویرون فقط با هدف ثبت رکورد سرعت ساخته شده بود اما در شیرون، چالاکی، لوکس‌بودن و تکنولوژی بالا نیز مدنظر قرار گرفته است. فردیناند پیچ، مدیرعامل سابق فولکس‌واگن در نامه‌ای به رئیس بوگاتی یک دستور داد و آن چیزی نبود جز اینکه بگوید از هر لحاظ یک خودروی بهبود یافته می‌خواهم. آنها اول به سراغ موتور رفتند و یک پیشرانه بهبود یافته را برای شیرون آماده کردند. آنها شرایط موتور W16 ویرون را با اعمال تغییراتی بسیار بهتر کردند بطوریکه ۸ درصد قدرت و ۹ درصد گشتاور بیشتری نسبت به ویرون در اختیار شیرون قرار دارد. همچنین توربوشارژرهای آن در بازدهی ۶۹ درصد بهبود داشته‌اند.
تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!
سیستم تعلیق شیرون کاملا منحصربفرد است و از جمله مشخصات آن می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع، کمک‌فنرها تطبیقی، تنظیم الکترونیکی فرمان اشاره کرد. همچنین گشتاور کاملا مساوی میان هر چهارچرخ تقسیم می‌شود و این یعنی نهایت علم مهندسی یک شرکت خودروساز. برای شیرون ۵ حالت رانندگی در نظر گرفته شده که آنها Lift، EB، بزرگراه، هندلینگ و حداکثر سرعت هستند. یک بخش دایره‌ای در قسمت کناری فرمان قرار داده شده که می‌توان ۴ حالت را بر روی آن دید. حالت EB رانندگی کاملا استاندارد را به ارمغان می‌آورد و حالت Lift نیز ارتفاع را ۱ سانتی‌متر افزایش داده و جهت حرکت خودرو بر روی سطح شیب‌دار مناسب است. در حالت بزرگراه، سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت کاملا اتومات تنظیم می‌شود و جهت آماده شدن خودرو برای سرعت زیاد ارتفاع آن در حدود ۲ سانت کم می‌شود، فرمان نیز کمی سفت‌تر شده و تنظیمات اسپویلر تغییر می‌کند. این تغییرات در تعلیق نیز اعمال شده و بال عقب نیز مناسب شرایط تنظیم می‌شود. زمانیکه قصد دارید به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسید، شیرون کاملا قدرتمند عمل کرده و هندلینگ خودرو در دستان شما خواهد بود و اصلا لغزشی در این خودرو احساس نخواهید کرد.
تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!
در حالت بزرگراه سیستم هندلینگ تا سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت کارآیی دارد و برای سرعت بیشتر باید حالت رانندگی را به بیشترین سرعت تغییر دهید. این حالت یک دکمه کاملا مجزا دارد و تغییرات خودرو در این حالت پیچیده‌تر است. نهایت سرعت را انتخاب می‌کنیم و جلوی خودرو ۱.۵ سانتی‌متر و عقب ۳ سانتیمتر کاهش ارتفاع پیدا می‌کند. ارتفاع کمتر در تمام خودروهای اسپرت برای سرعت بیشتر مرسوم است. سپس برای کاهش ضریب آئرودینامیک، اسپویلر عقب با زاویهٔ کمتر تنظیم می‌شود. در این حالت شیرون قادر خواهد بود به حداکثر سرعت محدودشدهٔ ۴۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. خریدارانی که قصد دارند سرعت بالاتری را تست کنند باید از خودروی ویژه شرکت بوگاتی استفاده کنند که مخصوص این‌کار آماده شده و شرکت برای آن از لاستیک‌های مخصوص و چرخ‌های فوق‌العاده با سنسور سرعت سنج دقیق استفاده کنند و تست این خودرو در پیستی خاص انجام می‌شود تا از حادثه جلوگیری شود. ما زمانی که پشت فرمان این خودرو نشستیم، به‌جز سرعت بخش‌های مهیج دیگری وجود داشت که نظرمان را جلب کند.
تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!
دقت پدال گاز بسیار زیاد است و فرمان‌پذیری خودرو در حد بالایی خود است که کوچکترین اشتباه نیز در آن دیده نمی‌شود. دقت بالا در جزئیات این خودرو باعث شده تا دست‌یابی به سرعت بالا امکان‌پذیر باشد در غیر اینصورت مشکل ایجاد خواهد شد. گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه بسیار دقیق عمل می‌کند و کیفیت گیربکس سایر خودروها باید بر اساس شیرون سنجیده شود چرا که این گیربکس بالاترین سطح را دارد. این اصلا درست نیست که شیرون را فقط مناسب سرعت بدانیم چرا که این خودروی دوست‌داشتنی و دست‌نیافتنی برای سرعت‌های شهری نیز بسیار مناسب است و عملکرد بی‌نقصی دارد. در این حالت شیرون وحشی، بسیار آرام است و راحتی آن به‌طرز فراوانی زیاد است.
تجربه‌ای متفاوت با بوگاتی شیرون!
اما بد نیست اکنون داخل شیرون را باهم بررسی کنیم. راحت‌ترین فضا برای ۲ سرنشین در شیرون فراهم شده که متناسب با طراحی خارجی از قوس‌های فراوانی بهره می‌برد و زمانی که انحناء داشبورد تمام می‌شود سیستم تهویه خود را نشان می‌دهد. بر روی داشبورد ۴ صفحه‌نمایش قرار داده شده که اطلاعات و تنظیمات خودرو از طریق آنها قابل ویرایش خواهند بود. زمانی که پدال را فشار دادیم و به سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت، رسیدیم این نمایشگرها دور موتور ۶۵۵۶ دور بر دقیقه را نشان دادند که این به معنای در اختیار قرار داشتن ۱۴۳۷ اسب بخار قدرت است. ‌به‌جز صفحات نمایش مذکور، دو صفحه‌نمایش دیجیتال باکیفیت در شیرون قرار داده شده که تا ۵۰۰ کیلومتر در ساعت درجه‌بندی دارد که تمامی اطلاعاتی موردنیاز راننده مانند فشار روغن، دمای آب، فشار باد تایرها را در اختیارش قرار می‌دهد. اما سرعت سنج عقربه‌ای یا آنالوگ در این خودرو کمی جای تعجب دارد ولی رئیس بوگاتی معتقد است که همه باید بدانند شیرون در نهایت سرعت بی‌رقیب است به همین دلیل این صفحه نمایش کاملا واضح در حالت خاموش نیز قابل رویت است.
بوگاتی با عرضه شیرون، تمام معادلات را بهم ریخت و یک خودروی همه کاره را برای میلیاردرها عرضه کرد تا نتوانند به پرداخت هزینه بالای داشتن یک شیرون، نه بگویند. رانندگی سرسام آور با این خودرو در نهایت آرامش انجام می‌پذیرد چرا که شما اصلا حس ضعف در آن نخواهید داشت و ایمنی بالای خودرو باعث می‌شود، آسوده خاطر رانندگی کنید. پرداخت مبلغ بالا برای چنین خودرویی کاملا طبیعی بوده چرا که شیرون نتیجه تلاش بهترین مهندسان جهان بوده و این نتیجه بباعث می‌شود با بهترین خودروی جهان روبرو باشید. رکورد شکنی ویرون در شیرون احتمالا مجدد ادامه پیدا کند و این خودرو برای رسیدن به سرعتی طراحی شده که شرکت‌های بزرگ رویای آن را دارند و بنظر نمی‌رسد بتوانند به آن برسند. شاید شیرون مانند یک فراری ۴۸۸ یا لامبورگینی اوراکان چابک نباشد اما بسیار سریعتر از آنهاست بطوریکه فراری به گرد پای شیرون هم نخواهد رسید. هایپرکارهای دیگر چندان راحت نیستند و رانندگی با آنها نیز دشوار است اما شیرون راحتی را برای راننده فراهم می‌کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.