تایوانی‌ها وارد بخش تولید خودرو در ایران می‌شوند

تایوانی‌ها وارد بخش تولید خودرو در ایران می‌شوند
پیش‌‌از هرچیز محصول را شناسایی و به‌تدریج آن را روانه بازار می‌کنیم. نکاتی را که باید تغییر کنند تا پاسخگوی ذائقه مشتری ایرانی باشد، شناسایی می‌کنیم و بعد از آن وارد فاز تولید خودرو در ایران خواهیم شد.
به گزارش اخبار خودرو ، یکی از نکاتی که شرکت‌های خارجی برای حضور در بازارهای دیگر به آن توجه دارند، تحقیق روی ذائقه مشتریان، یافتن و شناسایی علاقه‌مندی آن‌ها در بازار هر کشور است. چنین شرکت‌هایی بی‌گدار به آب نمی‌زنند و قبل از ورود به هر بازار جدید ابتدا به ارزیابی کامل و نیاز اساسی آن کشور به نوع خودرو و آپشن‌های موردنیاز آن بازار می‌پردازند.مساله‌ای که برند لوکسژن برای ورود به بازار ایران به‌خوبی آن را مد نظر قرار داده است.
در بخش نخست این گفت‌وگو به دلایل مدیر بازرگانی و توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت لوکسژن تایوان برای حضور در ایران پرداختیم ، در بخش پایانی این گفت‌وگو، نظر جفری‌چن، مدیر بازرگانی و توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت لوکسژن را درخصوص مزیت‌های تولید خودرو در ایران، وضعیت کیفی صنعت خودروی کشور و همچنین امکان تبدیل شدن ایران به هاب منطقه‌ای این برند تایوانی را جویا شدیم.
آیا لوکسژن برنامه‌ای برای تولید خودرو در ایران دارد؟
پیش‌‌از هرچیز محصول را شناسایی و به‌تدریج آن را روانه بازار می‌کنیم. نکاتی را که باید تغییر کنند تا پاسخگوی ذائقه مشتری ایرانی باشد، شناسایی می‌کنیم و بعد از آن وارد فاز تولید خودرو در ایران خواهیم شد. سعی می‌کنیم تا دو یا سه سال آینده در ایران تولید داشته باشیم.
با توجه به موقعیت استراتژیک کشور ما در منطقه خاورمیانه آیا امکان تبدیل شدن ایران به هاب لوکسژن وجود دارد؟
می‌توانیم این مساله را هم در نظر بگیریم زیرا برای شرکت ما نیز هزینه‌های تولید با این کار کاهش پیدا می‌کند. پیش از هرچیز باید در اینجا موفق عمل کنیم و سپس درباره هاب شدن ایران در خاورمیانه تصمیم بگیریم. درواقع برای بازار خودرو، ساختارهای خوبی در زمینه تولید خودرو در ایران‌ داریم. اطراف ایران کشورهایی مانند ترکیه و هند هستند که بازار قوی و خوبی مانند ایران ندارند.
اصلی‌ترین دلیل موفقیت صنعت خودروی تایوان چه بوده است؟
فکر می‌کنم وجود آپشن‌های بسیار بالا و کارا دلیل این موفقیت است. آپشن‌های بسیاری داریم که متعلق به خود ماست. بعضی از این آپشن‌ها تنها در خودروهای لوکسی مانند بنز و ب‌‌ام‌و وجود دارند. اگر بخواهید چنین آپشن‌هایی را در خودروهای لوکس داشته باشید، قیمت بسیار بالایی باید بپردازید. ازآنجاکه کشور تایوان در بحث آی‌تی بسیار قوی است، توانسته‌ایم این موارد را ارزان تولید کنیم. به‌دلیل تکنولوژی بالایی که در اختیار داریم، توانستیم این تکنولوژی‌ها را ارزان کرده و در خودروهایمان به‌کار بگیریم.
ارزیابی شما از صنعت خودروی کشور چیست؟
اگر به بازار نگاه کنیم، ایران یک بازار بسیار بزرگ با بیش از یک‌میلیون خودرو است که تا مرز یک‌میلیون و ششصد‌هزار دستگاه خودرو هم پیش رفته است. فکر می‌کنم کشش این بازار بیش‌از ۲ میلیون دستگاه خودرو هم باشد. ایران در گذشته به‌خاطر تحریم‌ها بسیار محدود شده بود و به همین دلیل صنعت خودروی ایران صنعت پیشرفته‌ای نیست. این صنعت به‌دلیل تحریم‌ها و رقابت بسته‌ای که بین خود خودروسازان وجود داشته، رشد کافی نداشته است. اما فکر می‌کنم این یک دلیل خارجی بوده و نه یک دلیل داخلی.
به نظر شما چه دلایلی برای چنین وضعیتی در صنعت خودروی ایران وجود دارد؟
به نظر من عوامل خارجی و عدم رقابت‌پذیری باعث می‌شود خودروسازان داخلی نتوانند پیشرفت کنند. اگر در بازار رقابت وجود داشته باشد و دولت نیز حمایتش را از خودروسازان کمرنگ‌تر کند، این صنعت مجاب به حرکت می‌شود.
در تایوان چگونه با خودروسازی مانند لوکسژن رفتار می‌شود؟ آیا مورد حمایت دولت تایوان هستید؟
در تایوان هیچ حمایتی از لوکسژن نمی‌شود حتی با ما سختگیرانه هم برخورد می‌کنند اما به‌رغم تمام این موارد توانسته‌ایم در بازار حضور و سهمی از بازار داشته باشیم. به دلیل آن‌که آمده‌ایم که رقابت کنیم. هرچند رقابت‌پذیری ما را وارد حوزه خطر می‌کند اما وقتی بتوانیم خطر کنیم، پیشرفت خواهیم کرد.
پیش‌بینی شما از آینده وضعیت صنعت خودروی ایران چیست؟
مطمئن هستیم به زودی و با جوینت‌ونچرها صنعت خودروی ایران پیشرفت خواهد کرد. همچنین با افزایش استانداردها این پیشرفت حاصل خواهد شد. دولت تمرکز کرده است هم کیفیت خودروها را افزایش بدهد و هم کیفیت صنعت را بالا ببرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.