تامین‌کنندگان؛ برگ برنده «گون» برای رشد

تامین‌کنندگان؛ برگ برنده «گون» برای رشد
برنامه تجاری ۶‌ساله گون برای ائتلاف که در ماه سپتامبر اعلام شد، شامل هدف فروش سالانه بیش‌از ۱۴‌میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ می‌شود
به گزارش اخبار خودرو ، کارلوس گون به‌دنبال این است که رنو، نیسان و میتسوبیشی تا پایان سال ۲۰۲۲ فروش سالانه‌شان را در مجموع به ۱۴ میلیون خودرو برسانند و معتقد است برای رسیدن به این هدف ائتلاف به کمک زیادی از سوی تامین‌کنندگانش احتیاج خواهد داشت.
گون مدیرعامل ائتلاف رنو، نیسان و میتسوبیشی می‌گوید موج آتی تغییرات فناوری به این معناست که مهندسان در هر سه شرکت خودروسازی باید پذیرای راه‌حل‌های بیرون سازمانی باشند.
گون این ماه در گفت‌وگو با نشریه اتوماتیو نیوز اعلام کرد: «در حال حاضر دشواری کار این است که ما در دوره‌ای هستیم که اکثر قطعات و فناوری‌های مورد نیازمان هنوز وجود خارجی ندارند. به خاطر میزان بالای فناوری‌های جدیدی که در راه هستند، هزینه‌های تحقیق و توسعه روبه افزایش خواهند بود. ما باید همگرایی داشته باشیم و از پلت‌فرم‌های مشترک استفاده کنیم. همچنین باید مذاکرات جدی‌تری درباره کارهایی داشته باشیم، که لازم است بیرون از شرکت‌ها صورت بگیرد.»
گون ۶۳ ساله در ماه آوریل از سمت مدیرعاملی نیسان کناره‌گیری کرد تا در مقام مدیرعامل ائتلاف، تمرکز بیشتری بر نزدیک کردن رنو، نیسان و میتسوبیشی به پلت‌فرم‌ها و رانشگرهای مشترک داشته باشد.
او رویکردی یکپارچه را در حوزه‌هایی همچون خودروهای الکتریکی کم هزینه، روبوتاکسی‌ها و اتصال‌پذیری دنبال می‌کند. گون بر این باور است که بدون شک همگرایی تاثیری قابل ملاحظه بر زنجیره‌های جهانی تامین هر سه کمپانی خودروسازی خواهد گذاشت. ترکیب پلت‌فرم اروپایی رنو با یک پلت‌فرم ژاپنی و آمریکایی نیسان درنهایت به معنی کاهش کلی تعداد تامین‌کنندگان است.
گون دراین مورد گفت: «افرادی هستند که از این وضعیت سود خواهند برد و افرادی هم متضرر خواهند شد. ما دست به انتخاب خواهیم زد، اما همه چیز به عملکرد تامین‌کنندگان بستگی خواهد داشت.»
کار مشترک
برنامه تجاری ۶‌ساله گون برای ائتلاف که در ماه سپتامبر اعلام شد، شامل هدف فروش سالانه بیش‌از ۱۴‌میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ می‌شود که از میزان فروش قابل انتظار برای سال جاری، ۳٫۵‌میلیون‌دستگاه بیشتر خواهد بود.
این برنامه همچنین شامل استفاده از پلت‌فرم‌های مشترک بیشتر، رانشگرهای اشتراکی و مجموعه ۱۲‌مدل تمام الکتریکی می‌شود که نقش این ائتلاف را در فناوری خودران پررنگ و ورود آن را به بازار روبوتاکسی‌ها تسهیل خواهند کرد.
این برنامه‌ها نیازمند آن هستند که واحدهای مهندسی و تحقیق و توسعه این سه کمپانی کارهای پیش رو را بین خود تقسیم کنند. در تابستان ائتلاف رنو، نیسان، میتسوبیشی خبر واگذاری مالکیت شرکت تامین انرژی اتوماتیو (یک جوینت ونچر با شرکت NEC) را منتشر کرد که کار تولید باتری‌های مورد نیاز خودروهای تمام الکتریکی را انجام می‌داد.
گون در این خصوص گفته است:«فروش کمپانی‌های تولید باتری نمونه خوبی است که نشان می‌دهد باید به تامین‌کنندگان اجازه داد مسئولیت کارهایی را برعهده بگیرند که لازم نیست خودروسازان دیگر خود را درگیر آن‌ها کنند.»
او افزود: «ما در دورانی هستیم که نیاز برای منابع بسیار زیاد است. پیشرفت‌های بسیاری نیز در راه است و هوش مصنوعی، خودروهای خودران و اتصال‌پذیری همگی چیزهایی هستند که در آینده نزدیک با آن‌ها سر و کار خواهیم داشت. کارهای معمول و البته قوانین سختگیرانه آلودگی هوا هم هستند که دائما باید آن‌ها را توسعه دهیم. در نتیجه می‌بینید که فشار کاری بر مهندسان هر شرکت به‌طور مجزا بسیار زیاد است.»
گون در شرح منظور خود درباره خودروسازان گفت: «باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنید که چه قطعاتی را خودتان قرار است تولید کنید و تولید کدام قطعات را به تامین‌کنندگان بیرونی واگذار خواهید کرد. ما باید عملگرا باشیم. مهم‌ترین چیز رسیدن به بهترین فناوری است. هیچ کس نمی‌تواند همه کار را خودش انجام دهد.»

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.