تاثیر بخشنامه جدید گمرک بر صنعت خودرو

تاثیر بخشنامه جدید گمرک بر صنعت خودرو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به بخشنامه جدید گمرک برای واردات خودرو اظهار کرد: با این تصمیم بازار خودروهای خارجی سخت تر و قیمت آن ها بیشتر می شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت و حذف ورود کالای مشابه داخل از شمول تسهیلات ضمانت نامه‌ای بانکی برای واردات خودرو به خبرنگار خودروکار اظهار کرد: تصمیماتی از این قبیل باعث می شود تا ایران به سمت واردات قطعات خودرو و مونتاژ هرچه بیشتر حرکت کند. به گفته او، تصمیماتی از قبیل برداشتن تسهیلات ضمانت بانکی باعث می شود تا مشکلی به مشکلات واردات خودرو در کشور افزوده شود.

دادفر تاکید کرد: سال گذشته حدود دو میلیارد دلارقطعه برای مونتاژ خودرو به کشور وارد و باعث شد تا راه برای مونتاژکار شدن ایران باز شود.

او در پاسخ به اینکه واردکنندگان خودرو در این میان تا چه میزان با ضرر و زیان همراه می شوند، اظهار کرد: بخشنامه های این چنینی حق قانونی گمرک است. اما در این تصمیم، قطعا گردش مالی و امکانات بیشتر وارد کنندگان کاهش می یابد؛ چرا که پیش از آن مشتریان به واسطه ضمانت نامه های بانکی از روش تسهیلات اقساطی خرید و بعضا تسهیلات خدمات پس از فروش بهره می بردند. دادفر با اشاره به اینکه با تصمیم قانونی گمرک جمهوری اسلامی، ورود خودروهای وارداتی سخت تر می شود، تصریح کرد: زیان و تبعات این تصمیمات در سال ۹۸ نمود دارد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو افزود: برخی تصمیمات حول واردات خودرو به اسم حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کرده است. مشکلاتی از قبیل پر شدن جیب برخی به اسم خودروسازی، آتش زدن بنزین با مصرف بالای خودروها، جلوگیری از ارتقا کیفیت و سطح رضایتمندی مردم، کمک به مونتاژ کاری تمام معنا در داخل کشور و غیره را در برخواهد داشت .او ادامه داد: البته این تصمیم نسبت به اقدامات سال گذشته دولت در بخش خودروسازی چندان چشمگیر نخواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.