ب ام و M5 با قدرت خروجی ۶۲۵ اسب بخار+ویدیو

ب ام و M5 با قدرت خروجی ۶۲۵ اسب بخار
وقتی راجع به خودرویی با کارایی بالا حرف میزنیم، اسب بخار و گشتاور دو عدد تاثیر گذار هستند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

غالباً این اعداد پایان دهنده‌ی جنگ بر سر برتری خودروها در بحث‌های مختلف فروم‌های اینترنتی ست که چه خودرویی برتر از دیگریست.
وقتی IND Distribution که تیونری اهل ایالت ایلینویز است، خودروی ب ام و M5 خود را تحویل گرفت آن را مستقیماً روی Dyno قرار داد ( Dyno یا همان Dynamometer غلتکی است که با آن قدرت و گشتاور را اندازه‌گیری میکنند ) و‌ آن‌چیزی که فهمیدند این بود که سدان چهار در سریعشان از ادعای کمپانی نیز قدرتمندتر است.
طبق گفته ی کمپانی ب ام و، مدل M5 با موتور ۴.۴ لیتری V8 و دو توربوی خود قدرتی ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاوری معادل ۵۵۳ پوند بر فیت تولید کرده و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این خودرو قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند که تمام این‌ها شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه‌ای را برای این سدان شرور به همراه دارد.
ب ام و M5 با قدرت خروجی ۶۲۵ اسب بخار


به هر حال، وقتی IND این خودرو را روی Dyno قرار داد اعداد و ارقام از ادعای کمپانی هم فراتر رفتند. طبق برسی IND خودروی M5 قدرتی معادل ۶۲۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۰۸ پوند بر فیت تولید کرد. تست IND در حالت چهار چرخ متحرک و Sport Plus در دنده پنج انجام شد. وقتی تست را روی حالت چرخ‌های عقب متحرک و دنده شش و Sport Plus انجام دادند ارقام به ۵۹۳ اسب بخار و ۵۷۸ پوند بر فیت گشتاور، تغییر کردند. در طی تست با دنده شش، این خودرو سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند. همچنین IND متذکر شد که این خودرو در حالت Efficiency یا همان حالت اقتصادی مصرف سوخت، تنها ۱۵ اسب بخار از قدرتش را ازدست می‌دهد که این ارقام برای سدان تیونینگ نشده و نرمال کمپانی بسیار چشمگیر هستند.
ب ام و M5 با قدرت خروجی ۶۲۵ اسب بخار
اگر ب ام و از گفتن قدرت واقعی M5 طفره می‌رود، پس می‌توان نتیجه گرفت که قدرت ذکر شده برای مدل Competition Package که ۶۲۵ اسب بخار عنوان شده نیز در دنیای واقعی از این بیشتر باشد و این خبر خوبی برای علاقمندان این خودروست.
این مبحث، مبحث جدیدی نیست و پیش از این هم دیده شده که کمپانی های خودروسازی در بیان ارقام اسب بخار و گشتاور محافظه کارانه عمل کرده‌ باشند.
کاری که آنها معمولاً انجام می‌دهند این است که قدرت را بیشتر از واقعیت و شتاب صفر تا صد را کمتر از واقعیت بیان کنند تا با اخبار منفی سروکله نزنند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.