بی وای دی تانگ همزمان با بازار آمریکا به ایران می آید

بی وای دی تانگ همزمان با بازار آمریکا به ایران می آید
مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا اعلام کرد: بی وای دی تانگ همزمان با عرضه در بازار آمریکا به ایران می آید.
این خودرو به عنوان قوی ترین کراس اوور بی وای دی شناخته می شود که ۵۰۴ اسب بخار را دارد. البته قرار است که تانگ با تغییراتی به روز شود و بعد وارد جاده های آمریکا و ایران شود.
پویا سالاری در صحبت های خود گفت: همچنان در حال بررسی فرایند مونتاژ بی وای دی تانگ در ایران هستیم. در صورتی که این کراس اوور در ایران تولید و مونتاژ شود، به عنوان اولین خودرو هیبرید مونتاژ داخل کشور شناخته می شود. فرایند حمل باتری های این خودرو تا حدی پیچیده است و در حال حاضر با طرف خارجی در حال مذاکره و بررسی این فرایند هستیم.
بی وای دی تانگ همزمان با بازار آمریکا به ایران می آید
تانگ به عنوان یک خودرو هیبریدی با قابلیت شارژ برقی در بازار شناخته می شود. اصولا با توجه به ابعاد و قابلیت ها، می توان تانگ را در رده کراس اوورهای متوسط قرار داد. این خودرو مانند بی وای دی S6 و S7 از پلتفرم لکسوس RX در کالبد خود استفاده می کند. این کراس اوور هیبریدی به قابلیت دو دیفرانسیل نیز مجهز است و در حالت های مختلف نوعی خاص از انتقال قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد. این خودرو از نوع کراس اوورهای پنج صندلی محسوب می شود که بیش از ۱۰۰۰ لیتر فضای بار برای آن در حالت استاندارد در نظر گرفته شده است. به همین جهت با توجه به فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متری تانگ، می توان این خودرو را در حد ابعاد کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دانست.
تانگ به یک موتور دو لیتری توربو شارژ مجهز است و دو موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب) دارد. مجموع قدرت ۵۰۴ اسب بخار در زمان فعالیت موتورهای برقی و بنزینی پدید می آید. حال ۵۴۲ اینجا مفهوم که روی این خودرو نصب شده است. این پیشرانه می تواند در کمتر از ۵ ثانیه سرعت تانگ را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ۴ به معنی اینکه قدرت خودرو توسط گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می شود. البته دقت داشتیه باشید که هیچ میل گاردانی در خودرو وجود ندارد و تنها موتور برقی اکسل عقب، قدرت را به چرخ های آن محور می دهد. ۲ هم به معنی این است که تانگ در شرایط ایده آل مصرف سوخت کمتر از دو لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.