بی ام و X5 مدل 2019 رونمایی شد + ویدیو

بی ام و X5 مدل 2019 رونمایی شد
پس از رونمایی آئودی از Q8 حالا نوبت به دیگر کمپانی آلمانی رسیده است تا از نسل جدید بی ام و X5 پرده بردارد.شاسی بلندی که از نظر ظاهری خشن تر از مدل قبل است و بازه وسیعی از تکنولوژی های روز را در خود دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ظاهر کلی این خودرو بسیار مشابه با مدل قبل است اما با کمی دقت تفاوت هایی دیده می شود.مثلا مدل جدید جلوپنجره شکلی کشیده تر به خود گرفته و در هدلایت های جلو ال ای دی های تطبیق پذیر بصورت استاندارد در X5 مدل ۲۰۱۹ دیده می شود و سیستم نور لیزری بصورت آپشن قابل سفارش است.در عقب خودرو هم آنچه بسیار با نسل قبل متفاوت است،وجود دو درب برای عقب ماشین است تا برای هر بار کوچکی مجبور نباشیم درب بزرگ صندوق این شاسی بلند را باز کنیم.لازم به ذکر است که هر دو درب عقب بصورت اتوماتیک باز و بسته می شوند.
بی ام و X5 مدل 2019 رونمایی شد


در داخل دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی می بینیم.یکی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو و دیگری در پشت فرمان اطلاعات خودرو را در حین رانندگی به راننده منتقل می کند.صندلی های جلو X5 جدید بصورت استاندارد اتوماتیک برقی هستند و گرمکن هم برای آن ها بصورت استاندارد قرار گرفته است.

اما اگر می خواهید تعداد افراد بیشتری را با بی ام و X5 جدید سوار کنید،آپشن ردیف سوم در ماه دسامبر به این خودرو اضافه می شود.همچنین پس از آن تاریخ ردیف دوم صندلی ها هم به کنترل برقی مجهز می شوند.
بی ام و X5 مدل 2019 رونمایی شد


برای نسخه جدید بی ام و X5 دو تیپ با نام های X5 xDrive 40i و X5 xDrive 50i در نظر گرفته شده که مدل X5 xDrive 40i موتوری ۳ لیتری و شش سیلندر خطی توربوشارژ دارد و توان تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت و تنها در ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.اما مدل X5 xDrive 50i نسخه قویتر و جذاب تر بی ام و است.با موتوری ۴.۴ لیتری و V8 خروجی ۴۵۶ اسب بخار را می دهد و صفر تا صد را در ۴.۶ ثانیه پر می کند.در هر دو نسخه از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو استفاده شده است و نیروی موتور به تمام توسط گیربکس به تمام چرخ ها منتقل می شود.گفتنیست سیستم قفل کنده دیفرانسیل عقب هم بصورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است.
بی ام و X5 مدل 2019 رونمایی شد

عملکر خوب سیستم تعلیق DDC در این خودرو رانندگی لذت بخشی را در جاده برای شما رقم می زند و سیستم تعلیق تطبیق پذیر سری M بی ام و هم برای این خودرو بصورت آپشن قابل سفارش است.همچنین سیستم تعلیق این خودرو قابلیت تغییر ارتفاع را در حین رانندگی دارد و در واقع برای تعلیق بهتر ارتفاع ماشین را تا ۱.۶ اینچ تغییر می دهد تا خودرو به پایدارترین حالت خود برسد.

آپشن های استاندارد دیگر این خودرو عبارت اند از : رادار نقطه کور،سنسور خروج از خط،سنسور پیشگیری از تصادف در عقب و جلو ،سنسور تشخیص عابر پیاده.
همچنین آپشن هایی مثل رانندگی اتوماتیک بین خطوط ، دستیار رانندگی در ترافیک،سیستم تعویض لاین اتوماتیک و سیستم کمکی چرخیدن فرمان در هنام بروز تصادف قابل سفارش هستند.

بی ام و X5 مدل ۲۰۱۹ در ماه نوامبر به بازتار آمریکا ورود می کند و کمپانی هنوز قیمت این خودرو را مشخص نکرده است.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.