بیشترین خودروهای لوکس در کجا به فروش می روند

بیشترین خودروهای لوکس در کجا به فروش می روند
کلوپ‌های میلیاردهای جهان به شکل مداوم و سرسام‌آوری در دهه‌های گذشته گسترش یافته و جای تجعب و شگفتی چندانی ندارد که میزان فروش اسباب‌بازی‌های محبوب این قشر نیز در طول این زمان رشد زیادی را از خود نشان دهد.
ابرخودروهای لوکس نماد یک باید و اجبار در میان قشر مرفه جهان امروز محسوب می‌شوند و بر حسب همین باید، در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودروها توسط خودروسازان لوکس جهان به فروش رسیده است. این در حالیست که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، شاهد افزایش فروش ۱۵.۹ درصدی فروش ابرخودروهای لوکس در جهان هستیم.
به گزارش عصر ایران به نقل از نشریه “فوربس”، افزایش فروش ابرخودروهای لوکس در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن، بیشتر به دلیل افزایش تقاضا در حوزه مشتریان چینی صورت گرفته است.
بنتلی و فراری نقش سنگینی را در افزایش فروش سهم خودروهای ابرلوکس در سال ۲۰۱۶ بازی کردند. فرماندهی این دو خودرو در به دست آوردن سهم بازار از فروش خودروهای لوکس به ترتیب برابر ۳۷ و ۲۴ درصد برآورد شده است. لامبورگینی نیز با کسب ۱۱ درصد از سهم این بازار و بنتلی و استون مارتین هر کدام با کسب ۱۰ درصد در رتبه‌های سوم تا پنجم این فهرست قرار می‌گیرند.
بیشترین خودروهای لوکس در کجا به فروش می روند
پرفروش‌ترین مدل‌ها در خودروهای سوپرلوکس، تماما از خانواده بنتلی محسوب می‌شوند. در این رده کانتینتال در جایگاه اول و پس از آن بنتلی فلائینگ اسپور و بنتایگا در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
بیشترین تقاضا برای این خودروها در آمریکا صورت گرفته که حدود ۳۰ درصد فروش ابرخودروهای لوکس جهانی را به خود اختصاص داده و معادل ۸ هزار و ۳۷۷ خودرو محسوب می‌شود. انگلستان با فروش ۴ هزار ۶۰۰ دستگاه خودروی لوکس در مقام بعدی قرار دارد و چین با فروش نزدیک به ۴۴۰۰ دستگاه از این اسباب‌بازی‌های فوق لوکس در تعقیب انگلستان است.
براساس این گزارش سفارش برای ابرخودروهای داغ قرمز بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به شکل سرسام‌آوری افزایش نشان می‌دهد و می‌توان میزان آن را حدود ۵۴.۲ درصد برآورد کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.