به چشمان خود شک کنید، چون این یک لامبورگینی آونتادور نیست! + ویدیو

به چشمان خود شک کنید، چون این یک لامبورگینی آونتادور نیست!
به اصطلاح به آن ها جایگزین و المثنی ( Replica ) می گویند. از این خودرو‌های بی ارزش در اینترنت به وفور پیدا می شود و اگر خودرویی اسپرت یا خیلی قدیمی را جایی دیدید، می توانید شرط ببندید که با خودروی روزمره ای به صورت المثنی ساخته شده یا نه؟!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بیش تر آن ها تعریفی ندارند، اما حالا یکی پیدا شده که شما را مجاب می‌کند کمی درنگ کنید و آن را تحسین کنید؛ المثنی خودروی لامبورگینی آونتادور از بمبئی هندوستان. در این ویدیو – که به خوبی هم ساخته شده – می بینید زاویه های متعددی روی بدنه و در نمای ظاهری وجود دارد که به خودروی اصلی بسیار نزدیک است و این المثنی را به سوپر اسپرت اصلی شبیه کرده است. اگر با دقت به چراغ های جلو توجه کنید یا از پایین، عکسی از قسمت عقب خودرو بگیرید، خواهید دید که شباهت ها بسیار زیاد است.

البته که این لامبوی واقعی نیست و زیر این پوسته فلزی، خودروی هوندا آکورد کوپه قرار دارد، اما نمی‌توان صنعت گری و تلاش برای ساخت این المثنی را نادیده گرفت. تیمی که این پروژه را به سرانجام رسانده در توجه به جزییات، سنگ تمام گذاشته است، زیرا پیدا کردن پنلی از بدنه که کوچک ترین شباهتی به هوندا داشته باشد بسیار دشوار است. در ساخت یک خودروی المثنی، نمادهای خودرویی که قرار است از آن نسخه برداری شود را کپی می کنند و آن را دور تا دور خودروی کنونی می چسبانند.

در بیش تر نمونه ها، نتیجه نهایی عجیب و غریب به نظر خواهد رسید، اما این آونتادور المثنی از ویژگی های ظریفی برخوردار است. خطوط صاعقه مانند آونتادور از ویژگی های برجسته این طراحی است که در همه‌ جای خودرو به چشم می آید. خروجی اگزوز در میانه که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. گل سر سبد این پروژه درهای رو به بالا یا به اصلاح خفاشی خودرو است که روح ایتالیایی به خودرو دمیده است. داشبورد درون خودرو شباهتی به هیچ آونتادور یا لامبورگینی دیگری ندارد، گرچه کنسول مرکزی با دکمه استارت به سبک جت های جنگی، تقلیدی منصفانه محسوب می شود. صندلی های اسپرت نیز ظرافت خاصی به درون خودرو بخشیده اند.

سرزنش کردن کسانی که این خودروها را می سازند کار آسانی است، اما در حقیقت حجم عظیمی از عشق، اشک و زحمت خرج پروژه های این چنینی می شود. نمی توان فردی که به خودروی خود افتخار می کند را نادیده گرفت، به خصوص وقتی به خوبی این لامبوی المثنی باشد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.