بهای بازار آزاد نامشخص برای دنا پلاس توربو

معرفی دنا پلاس توربو + ویدیو
این روزها اگر قصد خرید یک دستگاه دنا پلاس توربو را در بازار آزاد داشته باشید، احتمال آن زیاد است که بعد از چند ساعت گشتن در میان آگهی ها، سردرگم شوید.
دنا پلاس توربو خودرویی است که بر مبنای همان دنا پلاس معمولی طراحی و ساخته شده و تنها در برخی مسائل فنی و ظاهری با نسخه تنفس طبیعی تفاوت دارد. این خودرو در مرحله ثبت نام با استقبال خوبی رو به رو شد و توانست تا حدی بهتر از دنا پلاس نظر مشتریان را به سمت خود بکشاند. این خودرو که سال گذشته به صورت پیش فروش از جانب مشتریان سفارش گذاری شده است، قیمت تمام شده ۵۲ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان را به خود اختصاص داده بود. با توجه به اینکه نرخ بیمه در سال جاری افزایش پیدا کرده است، احتمال دارد تا بهای رسمی این خودرو حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. اما این قیمت کارخانه ای بود و مشتریان با توجه به دریافت سود مشارکت، دنا پلاس توربو را با قیمتی حدود ۵۰ و یا کمی کمتر از ۵۰ میلیون تومان تحویل می گیرند.
با توجه به برخی اطلاعات، گویا عرضه دنا پلاس توربو از اواخر سال گذشته آغاز شده و امروز بخشی از تعهدات ایران خودرو نیز به دست خریداران رسیده است.
اما نکته گیج کننده برای بسیاری مشتریان این خودرو در بازار آزاد، عدم اعلام قیمت دقیق توسط دلالان و نمایشگاه داران برای دنا پلاس توربو است. در حال حاضر وقتی به آگهی های فروش دنا پلاس توربو مراجعه می کنید، قیمتی در بازه ۵۹ تا ۶۵ میلیون تومان را با مدل ۱۳۹۷ این خودرو پیدا می کنید. اما وقتی با صاحبان آگهی ها تماس می گیرید، گاهی برای قیمت های پایین تحویل یک ماهه خودرو را به شما معرفی می کنند. از آن طرف اگر خودرو پلاک شده و یا تحویل به روز بخواهید، قیمت هایی حدود ۶۱ تا ۶۵ میلیون تومان را پیدا می کنید. وقتی هم که می خواهید نسخه های کارکرده مشابه صفر دنا پلاس توربو را خریداری کنید، گاهی قیمت هایی مشابه به نسخه های صفر را به شما می گویند که صرف در خرید همان نسخه های صفر کیلومتر است.
چندی پیش اعلام می شد که با عرضه انبوه دنا پلاس توربو و همچنین آغاز مرحله پیش فروش جدید این خودرو، قیمت آن در بازار آزاد به سمت منطقی شدن می رود و حاشیه سود آن به حداکثری ۷ درصد می رسد. اما در وضعیت فعلی بازار و احتمال افزایش قیمت این خودرو، امکان رسیدن حاشیه سود دنا پلاس توربو از بازه ۱۵ تا ۲۰ درصد به ۷ درصد وجود دارد، ولی شاید در بحث عدد قابل خرید تفاوتی حاصل نشود.
برای مشاهده ویدیو معرفی دنا پلاس توربو و همچنین آگاهی از تغییرات آن نسبت به نسخه معمولی می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.