بنزهای نعش کش

بنز نعش کش
«بنزهای نعش کش» نه متلک است و نه فحش. بلکه کاری است پر از احترام که برخی شرکت ها با همکاری مرسدس بنز خودروهایی را برای حمل جنازه ها تولید می کنند.
اگر به یاد داشته باشید چند سال پیش، بهشت زهرا تهران هم به بنزهای کلاس E استیشنی مجهز شد که رنگ نقره ای داشتند و کار حمل اموات را به سردخانه انجام می دادند. بگذریم از آن روزها که مردن برایمان آرزو شده بود تا حداقل یک بار سوار بنزهای آخرین مدل شویم و آخرین لحظات بودن در این دنیا را با ستاره آلمانی تجربه کنیم. حال امروز خودروهایی وارد ناوگان بهشت زهرا شده اند که بیشتر به درد حمل بار می خورند تا بدن انسان هایی که چند دقیقه پیش نفس می کشیدند. وانت شوکا و سمند و… خودروهایی است که شاید آنچنان پرستیژ لازم را برای حمل اموات نداشته باشد. اگر ساده و راحت بخواییم بگوییم، روزی مردن و رفتن با بنز به بهشت زهرا کاری با کلاس به حساب می آمد، ولی امروز دیگر مردن اصلا کلاس ندارد، زیرا حداقل با خودروهایی به خانه آخرت خود می رویم که دیگر مانند آن بنزهای E ، خاص و ویژه به حساب نمی آید. البته بگذریم از اینکه با ورود این خودروهای لوکس به بازار حمل جنازه در ایران، شان برند بنز کمی کاهش پیدا کرد و برخی برای تمسخر و کَل کَل بنز را به عنوان ماشین مرده ها معرفی می کردند. بعد از آن هم دیگر هر خودرو استیشن واگنی به نعش کش بودن ملقب می شد و از همان زمان استقبال اندک مردم ایران برای خرید خودروهای SW به طور کامل کاهش پیدا کرد و امروز می توان گفت که متوقف شده است.
بنز نعش کش
اگر به تاریخچه خودروهای حمل جنازه دقت کنیم، شاید اصلا مبنا SW و خودروهای استیشن در آن ها دیده نمی شود و خودروهایی با طراحی متفاوت بودند. امروز اگر به مراسم های تشریفاتی خارجی برای تدفین و خاکسپاری دقت کنید، با خودروهای به نسبت لوکسی طرف هستید که طراحی متفاوتی دارند و از طرفی حیثیت خودروهای SW را زیر سوال نمی برند. خودروهایی که انگار بخش اضافی در عقب آن وجود دارد و با نوع خاص بدنه، جنازه را در بهترین شرایط حمل می کنند.
از چند سال پیش تا به امروز، مرسدس بنز کلاس E جز محبوب ترین خودروها برای مردگان، اقوامشان و سایر دوستان و آشنایان بوده است. جالب است بدانید که هر فیس لیفت و اتاق جدید این خودرو در نسخه های محدود به ماشین های حمل جنازه تبدیل شده است و طراحی داخلی بسیار لوکسی دارد و قابلیت این را دارد تا بستگان درجه یک مرده را در حالت با وقار به محل دفن ببرد. البته در ایران هم همین طور است و بنزهای کولر دار، البته از نوع اتوبوس، بستگان مرده را تا محل خاکسپاری می برند.
برخی هستند که احتمال می دهند مرسدس بنز اتاق جدید کلاس E را هم در نسخه های نعش کش ارائه دهد. البته باید اشاره کرد که حمل عمومی جنازه ها را این خودروها انجام نمی دهند و اصولا خانواده های مرفّه برای بدن جنازه اقوام خود به گورستان از این خودروهای لوکس با کرایه های به نسبت بالا استفاده می کنند.
بنز نعش کش
حال آرزو داریم که خودروهایی مانند ماشین های ویژه حمل جنازه بنز به ایران بیایند و بعد از عمری سختی کشیدن، با آرامش بیشتری نسبت به زمان زنده بودنمان دیدار حق را لبیک بگوییم و به سمتش دوان دوان برویم. چه روزی شود آن روزی که با بنز آخرین مدل به سرازیری قبر برسیم. ولی حیف! آن روز جانی نداریم که بتوانیم تست و بررسی نعش کش های بنز را منتشر کنیم و تیتر بزنیم:
اولین تست و بررسی مرسدس بنز نعش کش در ایران توسط خبرنگار مرحوم
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.