برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات

برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نخستین دوره آموزش مهارت‌های رانندگی در فروردین ماه خبر داد.

روز گذشته نخستین نشست خبری برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های رانندگی (به صورت رایگان) با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره کانون جهانگردی و اصحاب رسانه برگزار شد.

افشاری مدیر عامل کانون جهانگردی هدف از برگزاری این آموزش را ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، ارتقاء سطح مهارت رانندگان، افزایش کیفیت عملکرد آنان از طریق بالا بردن سطح کمی و کیفی تمرکز و سرعت آنان در مواجهه با خطر و در نتیجه کاهش خطاهای انسانی عنوان کرد و افزود اگر بتوانیم با برگزاری این برنامه‌ها از آسیب دیدن حتی یک نفر در تصادفات رانندگی جلو گیری کنیم به رسالت خود دست یافته ایم و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و آن را گسترده تر کنیم. این اولین بار است که دوره‌های آموزشی به صورت رایگان در کشور برگزار می‌شود و در آینده نیز کانون این دوره‌ها را به صورت رایگان برگزار خواهد کرد. افشاری با بیان اینکه علاقه‌مندی به خودرو در جوانان بسیار زیاد است افزود پیش‌بینی ما این است که بتوانیم افرادی بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را در این دوره‌ها روزانه آموزش بدهیم، آموزش‌ها به صورت تئوری و عملی خواهد بود و در پایان دوره آموزشی مسابقه‌ای بین افراد شرکت کننده برای سنجش میزان آموزش برگزار می‌شود.

برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات

رالی‌های بین‌ المللی در راه است

افشاری با بیان اینکه رالی‌های خانوادگی یکی از مهمترین فعالیت‌های این کانون است افزود : ما در طی سال‌های گذشته رالی‌های درون شهری و بین استانی بسیاری برگزار کردیم که مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.از این رو تصمیم گرفتیم تا بعد از برگزاری رالی از ( حرم تا حرم )که یکی از سخت ترین و بهترین رالی‌های برگزار شده در این سازمان بود رالی بین‌المللی برگزار کنیم. هدف ما در حال حاضر برگزاری رالی‌های میانه است تا شرایط لازم برای برگزاری رالی بین‌المللی فراهم شود .افشاری با بیان این که بر اساس برنامه ریزی ها قرار است رالی را ابتدا از کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه شروع کنیم، تصریح کرد: قرار است بعد از انجام موفقیت آمیز این رالی با یک اسپانسر قوی، رالی پرسپولیس تا اکروپولیس را برگزار کنیم که اجرای صحیح و بی نقص تمامی این برنامه ها منوط بر داشتن یک اسپانسر از جنس خودرو و یا دیگر شرکت‌ها می‌شود که ما را از نظر مالی حمایت کند.
افشاری هدف از برگزاری این گونه مسابقات را اشاعه فرهنگ ایرانی دانست و اضافه کرد : در دنیا راجع به ایران و ایرانی تفکرات اشتباهی در جریان است که ما قصد داریم با برگزاری اینگونه برنامه‌ها در کنار این مسابقه با ارائه صنایع دستی و معرفی فرهنگ ایرانی، ایران را به شکل درست به دیگر کشورها معرفی کنیم.

برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات

نمایشگاه خودروهای تاریخی در سعدآباد
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودروهای تاریخی در سعدآباد در خصوص دیگر اقدامات خودرویی کانون گفت: شش خودرو تاریخی نفیس در مجموعه سعدآباد وجود دارد که با توجه به بالا بودن هزینه‌ها تاکنون به آنها رسیدگی نشده است، طراحی نمایشگاه خودروهای تاریخی که از دومین روز سال نو آغاز شد به این منظور بود که درآمدهای کسب‌شده از آن به تعمیر خودروهای این مجموعه اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه طی نوروز ۹۷ استقبال خوبی از نمایشگاه خودروهای تاریخی کانون شد، ادامه داد: یک ماه از زمان بازدید این نمایشگاه باقی مانده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ اردیبهشت ماه برای بازدید از خودروها که نفیس بوده و جزو آثار تاریخی کشور محسوب می‌شوند، به مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

آموزش‌مهارت‌های رانندگی، ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ در پارکینگ شماره ۱ مجموعه فرهنگی ورزشی ارم سبز برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۷۵۵۵۹۱ تماس حاصل نمایند. لازم به ذکر است داوطلبان شرکت در این آموزش باید دارای خودرو سواری ( به استثناء شاسی بلند ) باشند و گواهینامه رانندگی داشته باشند همچنین کانون جهانگردی به شرکت کنندکان اطمینان می دهد که هیچ آسیبی به خودروی فردی که آموزش داده می‌شود وارد نخواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.