برندهای قوی را در ایران نکشید!

ولوو XC40 رونمایی شد
با توجه به نظر برخی کاربران فضای مجازی، تعدادی برند جدید در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شده اند که از قضا پیشینه قوی دارند و می توانند با فرایند مناسب بازاریابی فروش خوبی را در کشور تجربه کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما برخی از این برندها امروز در اختیار یک سری از شرکت های خودرویی است که آنچنان سابقه خوبی در بازار کشور ندارند و یا در بحث فروش خودرو در گذشته، بد قول و ناموفق ظاهر شده اند. اگر با نگاهی بی طرف به این مسئله نگاه کنیم، واقعیت آن است امروز برخی برندهای قوی در اختیار شرکت هایی هستند که مدیران و کارکنان آن ها سابقه درخشان و یا قوی در بحث بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خودرو را ندارند. برخی شرکت ها هم که تنها سابقه ای در بحث فروش برای خود جمع کرده اند و حال می خواهند با همان سبک خود را تولیدکننده و واردکننده رسمی خودرو معرفی کنند. اما باید در نظر داشت که این برندهای خوب احتمال دارد تا چند ماه دیگر به خاطر عملکرد نمایندگان ایرانی به کل در بازار کشور تخریب شوند. زیرا بسیاری از شرکت های تازه وارد در بحث تولید و واردات رسمی، طی سال های گذشته سابقه خوب و شفافی نزد مردم و مشتریان خود ندارند و این ضعف اعتبار می تواند بزودی ضربه جدی را به کمپانی مادر وارد نماید.
البته که همیشه شرکت های ایرانی مقصر نیستند و گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تلاش برای ارتقا برند خود دارند، ولی برخی سنگ اندازی ها و عدم هماهنگی نهادهای مربوطه باعث می شود تا فعالیت یک شرکت از همان ابتدا قوت نگیرد و اعتبار برند خارجی هم به زیر سوال برود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.