بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷

بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
نسل جدید کیا پیکانتو به عنوان یکی از اعضای سرشناس کلاس اتومبیل های شهری زمانی وارد بازار شده است که رنو تویینگو و محصولات اسمارت از پلتفرم مشترک استفاده کرده و فورد کا به آن معنایی که قبلا می‌شناختیم دیگر وجود ندارد.
نسل سوم این سوپرمینی در حالی عرضه می‌شود که کیا با عرضه به موقع اولین نسل پیکانتو در سال ۲۰۰۴ و قبل از برندهای معتبر اروپایی مانند پژو، سیتروئن، فولکس، سئات، اشکودا و اپل توانست به جایگاه خوبی در قاره سبز دست پیدا کرده و با سیاست های مناسب در نسل بعدی از روند را حفظ کند.
به گزارش اخبار خودرو نسل سوم این سوپرمینی در حالی عرضه می‌شود که کیا با عرضه به موقع اولین نسل پیکانتو در سال ۲۰۰۴ و قبل از برندهای معتبر اروپایی مانند پژو، سیتروئن، فولکس، سئات، اشکودا و اپل توانست به جایگاه خوبی در قاره سبز دست پیدا کرده و با سیاست های مناسب در نسل بعدی از روند را حفظ کند.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
اکنون که مشتریان اروپایی گزینه های متعددی در این کلاس در اختیار دارند خطر از دست دادن رده های بالایی جدول فروش سوپرمینی ها در کمین پیکانتو است و این امر مهندسان کیا را مشغول داشت که دوباره برای خلق نسل سوم این مینی هاچ بک دست به کار شوند. البته اکنون باید هاچ بک اقتصادی و ارزان قیمتی مانند داچیا ساندرو، MG 3 و فورد کا پلاس را نیز به جمع رقبای پیکانتو از نظر قیمتی اضافه کرد. به نظر می‌رسد موفقیت در این کلاس شلوغ به بهبود و ارتقا سنگینی نیاز داشته باشد.اما نسل جدید کار خود را از نقطه درستی آغاز کرده است.
سازه سبک تر و در عین حال محکمتر، فاصله بیشتر بین محور چرخ ها، بازنگری و تنظیم مجدد تعلیق و فرمان، جذاب تر کردن طراحی بیرونی، بهبود فضای داخل کابین و صندوق عقب، استفاده از مواد مرغوب تر در داشبورد و در نهایت اضافه کردن یک موتور جدید به فهرست انتخاب ها از جمله این موارد است. موتور جدید یک پیشرانه توربو به قدرت ۹۹ اسب بخار خواهد بود که قطعا تجربه دلپذیرتری از رانندگی را به ارمغان خواهد آورد و البته در آینده عرضه خواهد شد.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
مدل های فعلی پیکانتو نسل سوم با همان پیشرانه های سابق یعنی ۳ سیلندر ۱ لیتری و ۴ سیلندر ۱٫۲ لیتری تحویل مشتریان می‌شوند. در این آزمایش نیز رده پایه پیکانتو با موتور ۱ لیتری به قدرت ۶۶ اسب بخار انتخاب شده است.
کیا ادعا می‌کند پیکانتو جدید را تبدیل به یکی از هماهنگ ترین و باکیفیت ترین اتومبیل ها در این کلاس نموده است و البته شواهد زیادی نیز برای اثبات این امر وجود دارد. به عنوان مثال نسل قبلی پیکانتو به ویژه با موتور سه سیلندر یک اتومبیل کاملا پرسرو صدا بود اما در نسل سوم بسیار متمدن تر شده است.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
موتور تا دور ۴۰۰۰ بسیار آرام و بی سروصدا کار می‌کند و پس از این دور صدای نسبتا جذابی از پیشرانه به گوش می‌رسد. سروصدای ناشی از باد و برخورد تایر با سطح جاده نیز به میزان زیادی حذف شده است.
بازطراحی بدنه پیکانتو موجب کاهش ۲۱ کیلوگرمی وزن خودرو شده و در عین حال استحکام آن نیز افزایش یافته است. البته این کاهش وزن شاید خیلی در سرعت های بالا و جایی که موتور به زحمت می‌افتد احساس نشود.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
به لطف تعویض های نرم و روان در گیربکس موتور یک لیتری در جاده های شهری مشکل چندانی ندارد؛ اما در بزرگراه ها و آزادراه های بین شهری یا هنگامی که در جاده های شیبدار قرار می‌گیرد کاملا دچار سختی می‌شود. این مشکل در زمانی که رقبای قدرتمند زیادی در کلاس پیکانتو هستند می‌تواند تبدیل به یک بحران برای این کره ای شود.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
سواری و هندلینگ پیکانتو ۲۰۱۷ تا حد زیادی دستخوش تغییرات و بهبود شده است. دیگر خبری از آن فرمان سبک، سواری بیش از حد نرم و تمایل به انحراف در پیچ ها نیست. تنظیم هندلینگ پیکانتو به گونه ای بوده که در سرعت های پایین که مناسب رانندگی در شهر می‌باشد نرمی حرکت کماکان حفظ شده و در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی به جاده افزایش یابد (تایرهای خودروی مورد تست ۱۵ اینچی بودند) تا در این کلاس هندلینگ قابل ملاحظه ای داشته باشد.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
افزایش فاصله دو محور پیکانتو به میزان ۲۵ میلیمتر موجب ایجاد فضای بیشتر برای پای سرنشینان شده و این سوپرمینی را از این لحاظ در موقعیت خوبی نسبت به رقبا قرار می‌‌دهد. صندلی عقب پیکانتو نیز در حالی تا ۶۰ درصد تا می‌شود که این میزان در بیشتر رقبا ۴۵ درجه می‌باشد و افزایش چشمگیری در فضای بار پیکانتو ایجاد می‌کند.جنس مواد بکار رفته در داخل نیز افزایش کیفیت خوبی داشته و این مورد در داشبورد، کنسول وسط و فرمان کاملا محسوس است.
بررسی کیا پیکانتو ۲۰۱۷
تیپ های مجهزتر پیکانتو از نمایشگر ۷ اینچی برخوردار هستند که علاوه بر کیفیت خوب تصویر از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می‌کنند. از دیگر تجهیزات رفاهی در این تیپ ها می‌توان به گرمکن صندلی ها و فرمان نیز اشاره کرد اما در تیپ های پایه مانند خودروی مورد آزمایش خبری از این موارد نیست.قیمت نسل جدید پیکانتو نسبتا به مدل های قدیمی تر تغییر زیادی نکرده با این وجود اضافه شدن تجهیزات و قابلیت های بیشتر ارزش آن را در مقابل مبلغ پرداختی بالاتر برده است. البته با قیمت تقریبی ۱۱ هزار پوندی گزینه های دیگری با موتورهای قدرتمندتر قرار دارند. موتور یک لیتری پیکانتو فقط در شرایطی توصیه می‌شود که استفاده از آن منحصر به فضاهای شهری باشد. در غیر این صورت باید نسخه های قوی تر پیکانتو را انتخاب کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.