با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

معمولا خودروهای کلاسیک و بسیار خاص در حراجی‌های بزرگ و معتبر، بیشترین قیمت‌ها را دارند. درست مانند محصولات کلاسیک فراری که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی آن داشته باشیم.
به گزارش پرشین خودرو لیستی از ۱۰ خودروی گران قیمت تاریخ فراری آماده کرده‌ایم که تمامی آنان دارای قیمت‌های بیش از ۱۸ میلیون دلار هستند و بیشتر آنان قهرمانان مسابقات استقامت و یا سرعت هستند که در بخش‌های مختلف به معرفی تک تک آنان خواهیم پرداخت، پس در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید تا با گران قیمت‌ترین اعضای خانواده بزرگ فراری آشنا شوید.
۱۰- فراری ۲۵۰ LM

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

در بین گران قیمت ترین خودروهای فراری، اول از همه به خودروی مسابقه ای ۲۵۰ LM خواهیم رسید که باتوجه به نام گذاری اتومبیل، در سال ۱۹۶۵ میلادی موفق به حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و همچنین کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده است تا ۵۰ سال بعد در سال ۲۰۱۵ میلادی، این خودرو به قیمت ۱۸.۲ میلیون دلار فروخته شود، هرچند ناگفته نماند که از این اتومبیل تنها ۳۲ نمونه ساخته شده است و همین موضوع می‌تواند دلیل دیگری برای قیمت بالای این اتومبیل باشد. با این وجود در ادامه خودروهای دیگری وجود دارند که قیمت آنان بسیار بیشتر از فراری ۲۵۰ LM خواهد بود که در این بخش به معرفی آن پرداختیم.
۹- فراری ۲۵۰ GT LWB California Spider Competizione

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

بعد از خودروی ۲۵۰ LM که در بخش قبل مورد بررسی قرار گرفت، در جایگاه “نهم” لیست هم یکی دیگر از اعضای خانواده ۲۵۰ فراری دیده می‌شود، اما اینبار نسخه ۲۵۰ GT LWB California Spider Competizione که تقریبا یکی از بی نقص ترین خودروهای فراری کلاسیک در جهان به شمار می رود. این خودرو با ظاهر منحصربه فرد و همچنین امکانات بی نقص خود در سال ۲۰۱۶ میلادی و در جریان رویداد Pebble Beach به قیمت حدودا ۱۸.۵ میلیون دلاری فروخته شد که قیمت بالای آن در مقایسه با شرایط خودرو چندان جای تعجب ندارد.
۸- فراری ۳۷۵-Plus Spider Competizione

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

این خودرو مخصوص برای حضور در رویداد Mille Miglia ساخته شده بود که در سال ۱۹۵۴ میلادی معرفی شد تا اینکه حالا شاهد فروش این اتومبیل به قیمت ۱۹ میلیون دلار باشیم، هرچند این خودرو چهار سال گذشته پیشنهاد ۱۹.۵ میلیون دلاری برای خرید داشت که به نظر نمی رسد به این قیمت فروخته شده باشد، زیرا در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۹ میلیون دلاری در لیست دیده می شود.
۷- فراری ۲۵۰ GT SWB California اسپایدر

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

قیمت ۱۹.۲ میلیون دلاری باعث شده تا خودروی فراری ۲۵۰ GT SWB California اسپایدر در لیست گران قیمت ترین خودروهای تاریخ فراری قرار گیرد. این خودرو در یکی از انبارهای متروکه یافت شد و بعد از بازسازی، در سال ۲۰۱۵ میلادی به قیمت ۱۹.۲ میلیون دلار فروخته شد.
۶- فراری ۲۷۵ GTB/C

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

جایگاه ششم لیست خودروی فراری ۲۷۵ GTB/C دیده می‌شود که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط حراجی “RM ساتبی” به قیمت ۲۶.۴ میلیون دلار فروخته شد تا هم اکنون جایگاه ششم لیست را به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای فراری شناخته شود. گفتنی است که این خودرو از پیشرانه‌ ۳.۳ لیتری دوازده سیلندر ۳۳۰ اسب بخاری سود می‌برد که در سال ۱۹۶۵ میلادی موفق به کسب عنواین اصلی مسابقات لمانز شده است.
۵- فراری ۲۷۵ GTB/4 *Sاسپایدر

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

در جایگاه پنجم لیست هم بار دیگر محصولی از خانواده ۲۷۵ GTB دیده می‌شود، ولی این این خودرو متولد ۱۹۶۷ میلادی بوده و سه سال از برادر خود کوچک‌تر است و مهم‌تر از همه، سقف متحرک آن باعث شده خودروی فراری ۲۷۵ GTB/4 *Sاسپایدر با قیمت ۲۷.۵ میلیون دلار توسط حراجی “RM ساتبی” فروخته شود. هرچند به نظر نمی رسد که این خودروی کروکی در مسابقات اتومبیلرانی شرکت کرده باشد.
۴- فراری ۲۹۰ MM

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

خودروی فراری ۲۹۰ MM را می‌توان یکی از خودروهای معروف فراری در مسابقات اتومبیلرانی دانست که سال ۱۹۵۶میلادی با هدایت راننده معروف آرژانتینی “هوان مانوئل فانخیو” در مسابقات اتومبیلرانی Mille Miglia ایتالیا شرکت کرد. حال در سال ۲۰۱۵ میلادی یکی از مدل‌های تمیز و بازسازی شده از خودروی فراری ۲۹۰ MM با شماره شاسی “۰۶۲۶” در اختیار شرکت”RM ساتبی” قرار گرفت تا موفق به فروش این خودرو به قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰ دلار شود.
۳- فراری ۳۳۵ Sport Scaglietti

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

بخش قابل توجهی از محصولات فراری که با قیمت‌های چندین میلیون دلاری به فروش رسیده و در این لیست دیده می‌شود، خودروهای مسابقه دهنده فراری هستند که در این میان خودروی فراری ۳۳۵ Sport Scaglietti با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات ۱۹۵۸ گرند پریک کوبا هم یکی دیگر از اعضای این خانواده ورزشکار به شمار می رود که در سال ۲۰۱۶ میلادی مدل‌ تمیز و بازسازی شده آن به قیمت ۳۵ میلیون دلار به فروش رسیده است تا در جایگاه سوم لیست گران قیمت‌ترین خودروهای تاریخ فراری قرار گیرد.
۲- فراری ۲۵۰ GTO

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

در جایگاه دوم خودروی فراری ۲۵۰ GTO دیده می شود که نه تنها یکی از گران قیمت ترین خودروهای فراری، بلکه به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای جهان هم شناخته می‌شود که در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی به قیمت ۳۸ میلیون دلار فروخته شد که توانست لقب گران قیمت‌ترین خودروی فراری را بدست آورد، هرچند برای آن قیمت ۵۶ میلیون دلار پیش بینی شده بود که گویا به فروش نرسیده است!. در هر صورت گفتنی است که این خودرو با شماره شاسی ۵۱۱۱GT ، متولد سال ۱۹۶۲ میلادی است که با یک فیزیک عالی و بخش‌های ترمیم شده، به یک پیشرانه ۳ لیتری دوازده سیلندر مجهز شده است که قدرت تولیدی آن تقریبا به ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد.
۱- فراری ۲۵۰ GTO

با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید

در آخر هم به یک خودروی فراری دیگر در مدل ۲۵۰ GTO خواهیم رسید که اخیرا به مدیرعامل شرکت WeatherTech در یک قرارداد خصوصی فروخته شده است، آن هم با قیمت سرسام آور و شگفت انگیز ۷۰.۲ میلیون دلاری که باعث شده این خودرو نه تنها به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی فراری شناخته شود، بلکه با یک اختلاف بسیار زیاد باعث شده تا به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی جهان هم لقب گیرد، هرچند این عنوان بدون دلیل بدست نیامده و خودروی مذکور برنده مسابقات مختلف از جمله “تور دو فرانس” و “لمانز” شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.