بازگشت آلفارومئو به ایران

آلفارومئو به ایران برمی‌گردد
مدت‌هاست زمزمه ورود مجدد برند دوست‌داشتنی آلفا رومئو به بازار ایران شنیده می‌شود و حالا واردکننده رسمی این برند با دو مدل جولیا و استلویو قرار است به بازار لوکس‌ها تکانی اساسی بدهد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش هفت صبح،خبر داغ داغ است و از قلب اروپای غربی به ما رسیده است. آلفا رومئو خودروساز ایتالیایی در تدارک بازگشت مجدد به بازار ایران است و برای این کار دو محصول تازه خود را که از زبان طراحی جدید و پشتیبانی فنی شرکت فراری برخوردارند واسطه کرده است. جولیا سدان سایز سی و کوچک جثه در کنار استلویو شاسی‌بلند کوچک و اسپورت لوکس آلفا رومئو دو خودرویی هستند که قرار است سبد محصولات آلفا در ایران را تکمیل کرده و باعث بازگشت دوباره این بنرد ایتالیایی به بازار وارداتی های لوکس شوند. البته خبر بد برای دوستداران آلفا، عدم عرضه گسترده مدل هاچ بک جولیتا است که در غیاب هاچ‌بک‌های بزرگ و اسپورت شهری در ایران، به یک گزینه بی بدیل با قیمتی نسبتا مناسب تبدیل شده بود. اما ببینیم برادران تازه از راه رسیده جولیتا یعنی استلویو و جولیا با چه مشخصات و قیمتی به بازار ایران عرضه می‌شوند.

استلویو، شاسی‌بلند با طعم پورشه ماکان
آلفارومئو به ایران برمی‌گردد
این خودرو از بدو ورود به دو بازار بزرگ آمریکای شمالی و اروپا توانسته با وجودقیمت بالایی که دارد بیش از ۳۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد و از این راه خود بدل به یک رقیب جدی برای پورشه ماکان، جگوار اف-پیس و ولوو ایکس‌سی۶۰ نماید. احتمالا شاهد عرضه مدل استلویو با یک موتور ۴سیلندر توربو و ۲لیتری که قدرتی معادل ۲۸۰ اسب بخار خواهیم بود. این خودرو که از لیست کامل تجهیزات رفاهی و ارتباطی به همراه سامانه دودیفرانسیل سود می‌برد قرار است با قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی به بازار عرضه شده تا به این طریق جای خالی مدل آلمانی پورشه ماکان را بگیرد. گفته می‌شود برنامه شرکت فروش ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه از این مدل جذاب و اسپورت است.

جولیا سدان، پیشنهاد وسوسه‌انگیز
آلفارومئو به ایران برمی‌گردد
آقای سدان‌های کوچک اسپورت لوکس صدایش می‌زنند. سال ۲۰۱۷ همین ماه بود که نمونه کوادروفولیای آن با پیروزی بر بهترین خودروی این کلاس یعنی ب.ام.و ام۳ و غلبه بر محصولات عملکرد بالای بنز و کادیلاک پس از سال‌ها سلطه ژرمن‌ها را در این رده خاتمه داد. مهندسی پیشرفته شرکت فراری که به کمک آلفا رومئو آمده کاری کرده تا این سدان نوظهور به مدد یک مجموعه بسیار دقیق فنی اعم از موتور، گیربکس، تعلیق و شاسی به محصولی بسیار جذاب با سطح رانندگی بالاتر از ب.ام.و که همیشه استاندارد این کلاس سخت بوده بدل گردد. سدان جذاب و اخموی جولیا که از بدو معرفی در سال ۲۰۱۶ توانسته تا کنون بالغ بر ۵۵ هزار دستگاه در دو بازار اروپا و آمریکای شمالی فروش داشته باشد در ایران فعلا رقیب مستقیمی ندارد. همچنین طبق آنچه خبرنگار هفت صبح از آن مطلع شده قرار است جولیا در دو سری ۲۰۰ و ۲۸۰ اسبی با موتور توربوی ۴سیلندر ۲لیتری به قیمت ۳۰۰ و ۴۵۰ میلیون تومان با دو سطح تجهیزات متفاوت و متنوع به بازار عرضه شود و برنامه شرکت برای سال اول فروش ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه از این خودرو است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.