بازار خودرو توان افزایش قیمت دوباره را دارد؟

بازار خودرو توان افزایش قیمت دوباره را دارد؟
در حالی اقتصاد کشور وارد هفتمین ماه از سال ۱۳۹۶ شده است که همچنان به اعتقاد فعالان بازار، برخی از بازارها نتوانستند از رکود خارج شوند و رکود در آن بازارها ۴ یا ۵ ساله شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش خبرآنلاین، بازار خودرو نیز برخلاف این‌که انتظار می‌رفت در فصل دوم سال فضای رونق در آن حس شود، اما بررسی‌ها و گزارش‌ها نشان می‌داد که همچنان مردم روی خوش به بازار خودرو نشان نمی‌دهند.

کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو، دلیل کاهش تقاضا در بازار خودرو را افت قدرت خرید مردم و افزایش قیمت خودروها می‌دانند و حتی برخی فعالان بازار عنوان می‌کنند هر گونه افزایش قیمت در این بازار، منجر به تعمیق رکود خواهد شد. این در شرایطی است که اخیرا رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو عنوان کرده است که افزایش قیمت صورت گرفته در بازار فولاد موجب شده مشکلات بسیاری در عرصه تولید قطعات خودرو ایجاد شود. به گفته بلال امانی، طی مدت کمتر از چند ماه قیمت فولاد رشدی قابل توجه پیدا کرده که این افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی موجب می‌شود که قیمت خودروها نیز افزایش پیدا کند.

با این وجود، بررسی وضعیت بازار خودرو در روزهای گذشته حاکی از ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار است؛ به طوری که در هفته جاری قیمت خودروهای داخلی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این محصولات در هفته گذشته نداشته است.

براساس این گزارش، در حال حاضر در بازار تیبا با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید SE111 با قیمت ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پراید ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین در بازار پژو ۴۰۵ SLX حدود ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند EF7 حدود ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژوپارس سال ۳۷ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در همین حال، رانا با قیمت ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دنا با قیمت ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.