بازار ایران اولویت سیتروئن است

بازار ایران اولویت سیتروئن است

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

قائم‌مقام شرکت سایپا – سیتروئن گفت: هدف فرانسه باقی ماندن در برجام و اولویت نخست سیتروئن نیز حضور در بازار بزرگ ایران است. یان مارتین در حاشیه برنامه تست خودروی سیتروئن C3 افزود: شرکت فرانسوی سیتروئن به تصمیمات اتحادیه اروپا احترام گذاشته و بر پایه قوانین این اتحادیه عمل خواهد کرد.

به گفته این مقام مسوول فرانسوی، وقتی پژو به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی مجبور به ترک ایران شد، فرانسوی‌ها روزهای سختی را سپری کردند، اما امروز از ارتباطات قوی با طرف ایرانی برخورداریم و اولویت نخست ما نیز این است که برای تجارت در بازار ایران باقی بمانیم. وی یادآوری کرد: هنوز پیش بینی خاصی برای موضوع خروج آمریکا از برجام نداشته و منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم؛ هرچند بقیه کشورها از جمله انگلستان و آلمان مواضع خود را اعلام کرده‌اند و هدف فرانسه نیز باقی ماندن در برجام است. مارتین تاکید کرد: ما دست‌کم ۲ هفته زمان نیاز داریم تا ببینیم در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. وی در پاسخ به پرسشی دیگر درخصوص داخلی‌سازی خودروی C۳ خاطرنشان کرد: تاکنون ساعت‌های زیادی را با قطعه‌سازان ایرانی برای دستیابی به هدف بومی‌سازی ۷۰ درصدی این خودرو در سال‌های آینده صرف کرده ایم.

قائم‌مقام شرکت سایپا – سیتروئن تصریح کرد: این شرکت درصدد کمک به قطعه‌سازان ایرانی برای ارتقای سطح کیفی کارشان است؛ زیرا ایرانی‌ها از دانش بالایی برخوردارند و شرکت‌های با دانش بالایی در بین آنها وجود دارد. وی گفت: سطح تفکر بالای ایرانی‌ها زمینه ساز هدف اصلی این شرکت یعنی «احترام به مشتری» خواهد بود.مارتین همچنین با اشاره به تغییرات نرخ ارز در ایران، تصریح کرد: همین موضوع عامل اصلی است که به‌دنبال حرکت سریع به سمت داخلی‌سازی ۷۰ درصدی و واردات کمتر قطعات هستیم.قائم‌مقام شرکت سایپا – سیتروئن از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی سیتروئن در این شرکت مشترک نیز خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ هزار ساعت صرف آموزش نیروها در این پروژه شده است و علاوه‌بر آن بیش از ۴۰ کارشناس از کشورهایی چون فرانسه و سوئد در سایت کاشان حضور دارند.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید خودرو در سایت کاشان طی سال‌های آینده به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و برای صادرات محصولات از ایران به سایر بازارها باید به سطح بالایی از کیفیت برسیم و هرچند سخت است اما دور از دسترس نیست، در این بین مسوول بازاریابی و فروش شرکت سایپا – سیتروئن نیز در حاشیه برنامه موردنظر اعلام کرد: تولید نخستین خودرو پسابرجامی سایپا با سطح داخلی‌سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور به بازار عرضه می‌شود. «نیکلاس روتریگر» گفت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی‌سازی نیازمند حضور قطعه‌سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست. روتریگر در عین حال افزود: بر این اساس افزایش سطح داخلی‌سازی و رساندن آن به حدود ۸۰ درصد تا سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.