بازار آزاد هیوندای i20 مونتاژی چگونه است؟

بازار آزاد هیوندای i20 مونتاژی چگونه است؟
شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی در ایران، از اواخر سال ۱۳۹۵، مونتاژ i20 جدید را به صورت SKD در خط تولید خود آغاز کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو در روزهای اول قیمتی کمتر از ۹۰ میلیون تومان را داشت و با گذشت زمان بهای آن در تیپ اولیه به محدوده ۱۰۰ میلیون تومان قدم گذاشت. اما چند وقتی است که کرمان موتور نسخه ای پر آپشنتر از i20 را پیش فروش می کند. این نسخه قیمت ۱۱۵ میلیون تومان را دارد و هنوز مشخص نیست که دقیقا چه امکاناتی به آن بابت این افزایش قیمت اضافه گردیده است. اما در طرح فروش اعلام شده که استارت دکمه ای و سنسور نور در نسخه آپشنال نیز وجود دارد.
با این حال در شرایط فعلی اگر بخواهید هیوندای i20 صفر کیلومتر ۱۳۹۷ را در بازار آزاد خریداری کنید، با قیمتی هایی در محدوده ۱۰۹ تا ۱۱۲ میلیون تومان بر می خورید. طبق اعلام برخی دفاتر ثبت اسناد، هیوندای i20 در معاملات سال جدید با بهایی حدود ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شده اند. همچنین نسخه صفر کیلومتر مدل ۱۳۹۶ این خودرو توسط دلالان و بازاریان، ۱۰۳ تا ۱۰۶ میلیون تومان اعلام قیمت می شود. توجه داشته باشید که قیمت های اعلام شده برای هیوندای i20 معمولی است و هنوز نسخه آپشنال آن به بازار خودرو ورود پیدا نکرده است.
همچنین نسخه های کارکرده مدل ۱۳۹۶ این خودرو با پیمایش حدود ۵ تا ۵۰ هزار کیلومتر، قیمتی حدود ۸۷ تا ۱۰۰ میلیون تومان را در بازار خودرو دارند. این قیمت ها برای خودروهایی اعلام می شوند که از نظر وضعیت بدنه و فنی در سلامت کامل هستند و ضعفی در آن ها مشاهده نمی شود. بر اساس آمار تولید وزارت صنعت، تا به امروز کرمان موتور بیش از ۶ هزار دستگاه از این هاچبک کره ای را به بازار کشور عرضه کرده است. طبق برنامه ای این شرکت احتمالا در سال جاری، تولید هیوندای i20 با افزودن امکانات بیشتر، رشد قابل توجهی پیدا می کند. به این ترتیب احتمال دارد که تا پایان سال ۱۳۹۷، بیش از ۱۲ هزار هیوندای i20 تولید داخل در جاده های کشور در حال تردد باشند و به این واسطه بازار آزاد و کارکرده این خودرو توقیت شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.