اوج گیری سانتافه 2017 با قیمت های نجومی!

هیوندای سانتافه
سال ۲۰۱۴ بود که به صورت رسمی اولین سانتافه های نسل جدید برای اخذ پلاک ملی به ایران آمدند. آن روزها نسخه تک دیفرانسیل سانتافه قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان داشت و فولترین مدل آن با ۷ کیسه هوا و سیستم اتوپارک، حدود ۱۷۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شد. با ورود مدل های ۲۰۱۵ این کراس اوور کره ای، قیمت نسخه فول آن در دوره ای به ۲۰۵ میلیون تومان هم رسید. ولی بعد از دو ماه قیمت این خودرو در بازه ۱۸۳ الی ۱۹۲ میلیون تومان شناور بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی که پای مدل فیس لیفت ۲۰۱۶ به بازار باز شد و امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و دی لایت های جدید به خودرو اضافه شد، قیمت سانتافه تا ۲۲۵ میلیون تومان تعیین شد و بعد از چند ماه رکورد خرید و فروش، شاهد بودیم که توانست محبوبیت قبلی خود را زنده کند. اما امروز با آمدن نسخه های فول ۲۰۱۷ که گاها به امکاناتی نظیر دنده پشت فرمان، رادار خطی، کروزکنترل هوشمند و… مجهز شده اند، قیمت این خودرو تا ۲۴۸ میلیون تومان تعیین می شود. جالب است بدانید که در برخی آگهی های فروش، قیمت نسخه فول آن تا ۲۵۲ میلیون تومان هم اعلام می شود. ولی با پیگیری از سطح بازار، به قیمت ۲۴۶ میلیون تومان برای کاملترین نسخه سانتافه ۲۰۱۷ رسیدیم. جالب است بدانید که این روزها می توانید سانتافه را با امکانات فول سال ۲۰۱۵، با قیمت حدود ۲۱۲ میلیون تومان تعیین کنید. به عبارت ساده تر برای خرید یک سانتافه فول (که مبنا فول بودن در بازار ایران برای سانتافه، وجود شش کیسه هوا، سیستم تهویه دوکاناله، گرمکن و سردکن صندلی های جلو،درب صندوق برقی، ESP، حرکت در شیب، سقف پانارومیک، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، حافظه صندلی راننده، مانیتور با ساب عقب و باند مرکزی روی داشبورد است) باید بودجه ۲۲۰ الی ۲۴۸ میلیون تومانی داشته باشید. این بازه قیمتی ۳۶ میلیون تومانی مربوط به امکاناتی چون ایربگ زانو راننده، گرمکن صندلی های عقب و فرمان، سیستم اتوپارک، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل هوشمند و… می شود و شما می توانید با توجه به سلیقه خود، سانتافه مورد نظر را انتخاب کنید. اما مسئله این است که با نزدیک شدن به آغاز سال ۲۰۱۷ و پایان سال ۹۶، خودروهای جدیدی به بازار ایران می آیند که شاید رقابت را برای این کره ای نه چندان جدید سخت کنند. نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس به عنوان خودروهای رقیب سانتافه محسوب می شوند که این روزها فروش خوبی را در بازار جهانی ثبت کرده اند. از طرفی در حال حاضر با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون تومان می توان به سراغ خودروهایی چون هوندا CR-V، تویوتا راو۴ و لکسوس NX300h کم آپشن رفت.
باید اشاره کرد که همچنان هیوندای سانتافه، گاهی با آپشن های غیر فابریک به بازار عرضه می شود. پیشرانه این خودرو هنوز ۲.۴ لیتری چهار سیلندر GDi است که ۱۹۰ اسب بخار تولید می کند و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت آن را به چرخ های جلو و عقب می رساند.
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.