اهداف جاه‌طلبانه جیلی برای لوتوس

تولید شاسی‌بلند در دهه آینده
اوایل امسال گروه چینی جیلی، برند لوتوس را از پروتون موتورز خرید. جیلی صاحب یک برند اسپرت دیگر شد و لوتوس هم پس از این جابجایی، از پشتیبانی مالی لازم برای تحول در خط تولید خود بهره‌مند شد. اکنون گزارشات جدیدی از راه رسیده‌‌اند که حاکی از این هستند که جیلی نمی‌خواهد لوتوس صرفا یک برند اسپرت باشد بلکه می‌خواهد آن را به یکی از برترین برندهای خودروهای اسپرت تبدیل کند و از طریق آن، بزرگانی مانند پورشه و فراری را به چالش بکشد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، آن کانگ هوآی، مدیرعامل جیلی هفته پیش در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که می‌خواهد لوتوس را به عنوان جایگزینی قدرتمند و معتبر برای بهترین برندهای صنعت خودروسازی تبدیل کند.
هوآی در این باره گفت: ما در حال برنامه‌ریزی هستیم و می‌خواهیم که میراث لوتوس را بازگردانیم و آن را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های خودروساز قدرتمند در سگمنت خودروهای لوکس معرفی کنیم. لوتوس پیش از این با فراری و پورشه مقایسه می‌شد و ما نیاز داریم که این برند را دوباره به این جایگاه بازگردانیم.
اگرچه از لحاظ قیمت‌گذاری محصولات، فراری و پورشه شاید خیلی به هم ربطی نداشته باشند اما تقریبا تمام علاقه‌مندان دنیای خودرو، از این دو برند به نیکی یاد می‌کنند و آن‌ها را از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه عرضه خودروهای قدرتمند و لوکس می‌دانند. اگر لوتوس روزی بتواند یک ایوورا با قابلیت رقابت با پورشه ۹۱۱ یا فراری ۴۸۸ GTB بسازد، قطعا علاقه‌مندان دنیای خودرو هم خوشحال خواهند شد و اضافه شدن یک رقیب دیگر در سگمنت خودروهای لوکس اسپرت، هیجان‌انگیز خواهد بود.
البته تا قبل از عرضه چنین محصولی، انتظار عرضه یک شاسی‌بلند را توسط لوتوس داشته باشید. اگرچه طرفداران دو آتشه لوتوس از چنین خبری خوشحال نیستند ولی اگر این مدل، بتواند مانند ایوورا ۴۰۰ عمل کند، قطعا تبدیل به یک کراس‌اوور جذاب و قدرتمند خواهد شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.