اندر حکایت “عُرضه” خودروسازان کره شمالی و حسرتی که به دل ایرانی‌ها ماند!

اندر حکایت “عُرضه” خودروسازان کره شمالی و حسرتی که به دل ایرانی‌ها ماند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وضعیت صنعت خودروسازی کشور در سالهای تحریم چیزی نیست که به راحتی از خاطر ایرانیان فراموش شود چرا که وقتی تحریم ها سنگین‌تر شد و دلار جهش سه برابری را تجربه کرد، خودروسازان نه تنها به طور کامل فلج شدند بلکه قیمت اندک تولیدات بی کیفیتشان نیز که نام خودروی ملی را یدک می‌کشید، جهش دو-سه برابری داشت.
وقتی دلیل این موضوع را می‌پرسیدیم و ادعای آنها را مبنی بر تولید داخل بودن ۹۰ درصد قطعات خودروهایشان را به یادشان می‌آوردیم می‌گفتند اینطور نیست و نرخ دلار در تک تک قطعات تاثیر گذاشته و قیمت‌ها باید افزایش پیدا کند.
به گزارش چرخان، از سوی دیگر با افزایش قیمت خودروهای پرفروش در کشور، وقتی با تقاضای افزایش کیفیت یا تولید خودروهای با کیفیت ارزان آنها را به چالش می‌کشیدیم، ولی در کمال تعجب به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ دولتی مانند مالیات‌های سنگین خودروهای وارداتی، از جواب طفره رفته و تحریم را بهانه عدم تواناییشان برای تولید خودروی ملی می‌کردند. اما حالا خودروسازان کره شمالی در بدترین تحریم‌های اقتصادی که به وضع نفت در برابر غذا رسیده است توانسته اند خودروی ملی تولید کنند که بازخوردها از فضای مجازی نشان می‌دهد این خودرو مورد توجه بسیاری از ایرانی‌ها قرار گرفته و آرزوی سوارشدن و داشتن همچین خودرویی را دارند! طبق گفته خودروسازان کره شمالی این مدل خودرو سواری در مدلهای دیگر از جمله سدان، جیپ، وانت، سواری و مینی بوس تولید خواهد شد و به فروش خواهد رسید. مصرف سوخت این خودرو چیزی در حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده که وقتی با خودروی کم مصرف داخلی مثل پراید مقایسه می‌کنیم به عمق فاجعه پی می‌بریم! این خودروها می‌توانند تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر را پشتیبانی کنند و به آپشن‌هایی همچون کولر، شیشه های برقی، سنسورهای هشدار دهنده پارک خودرو مجهز هستند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.