انحصارطلبان مخالف شورای رقابت هستند

انحصارطلبان مخالف شورای رقابت هستند
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شورای رقابت داستان کهنه‌ای نیست، گفت: کسانی که موافق انحصارگرایی هستند با رویکرد فعالیت شورای رقابت مخالفت می‌کنند.
رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارات اخیر یکی از اعضای اتاق بازرگانی که اعلام کرده شورای رقابت باید قیمت خودروهای وارداتی را کاهش دهد، اظهار داشت: این اظهارات درست نیست چرا که اصلا شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده و متولی بررسی قیمت این خودروها وزارت صنعت است.
وی با بیان اینکه شورای رقابت داستان کهنه‌ای نیست، افزود: این شورا داستان نویی است چرا که اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز انحصار در بازار انجام می‌دهد. هر کجا که فعالیت‌ها ضد رقابتی باشد شورا ورود پیدا کرده و مسئولیت خود را انجام می‌دهد. به همین دلیل هیچ کس نمی‌تواند به شورای رقابت بگوید وظیفه تو چیست. بلکه قانون وظیفه این شورا را مشخص کرده است.
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: کسانی که موافق انحصارگرایی هستند با رویکرد فعالیت شورای رقابت مخالفت می‌کنند.
وی در رابطه با این صحبت که با ۱۰ هزار دلار می توان یک خودرو خوب در خارج از کشور خرید، گفت: بنده شک دارم که با ۱۰ هزار دلار می‌شود یک خودرو خوب در خارج از کشور خرید.
شیوا با اعلام اینکه ما به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذرای خودرو نیستیم، گفت: انحصار بازار باعث شده تا به قیمت‌گذاری تعدادی از خوردوها ورود پیدا کرده و دستورالعمل آن را تهیه کنیم.
اخیرا روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران از شورای رقابت انتقاد کرده و خواستار کاهش قیمت خودروهای وارداتی شده است.
وی با اعلام اینکه متاسفانه هنوز در کشور ما یک داستان کهنه‌ای به اسم شورای رقابت وجود دارد که با قیمت‌گذاری به طور مستقیم بر روی بازار تاثیر می‌گذارد و در روند تعیین قیمت توسط بستر اقتصادی کشور خلل ایجاد و سبب به هم ریختگی بازار می‌شود، گفته است: امروز در خارج از ایران یک ماشین خوب با امکانات متناسب را می‌توان با ۱۰ هزار دلار خریداری کرد اما در کشور ما قیمت این خودرو حداقل ۱۰۰ میلیون تومان است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.