النترا مونتاژی؛ رقیب اصلی کیا سراتو سایپا

النترا مونتاژی؛ رقیب اصلی کیا سراتو سایپا
با توجه به برنامه های کرمان موتور در راستای داخلی سازی محصولات به روز کمپانی هیوندای در ایران، به احتمال زیاد در نیمه دوم سال ۹۶، هیوندای النترا AD مونتاژ داخل به بازار کشور معرفی می شود. این خودرو به موتور دو لیتری ۱۶۱ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است.
با توجه به برنامه داخلی سازی و مونتاژ CKD این خودرو پیش بینی می شود که النترا AD تولید داخل با قیمتی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان روانه بازار شود و بدین ترتیب رقیب اصلی کیا سراتو آپشنال به حساب آید. بدیهی است که النترای مونتاژ ایران از نظر امکانات نسبت به مدل های وارداتی از امکانات کمتری برخوردار است. به عنوان مثال احتمالا امکاناتی نظیر ایربگ زانو، رادار نقطه کور، حافظه صندلی، گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب و برخی دیگر از امکانات از نسخه مونتاژ کرمان موتور حذف می شود. ولی می توان امیدوار بود که با توجه به سیاست جدید کرمان موتور در خصوص مونتاژ CKD هیوندای اکسنت، این اتفاق برای النترای AD هم می افتد و امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، نمایشگر بزرگ، سیستم تهویه دوگانه، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، آینه حساس به نور، آینه تاشو برقی، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، سانروف و… بر روی این خودرو به قوت خود باقی می ماند.
هنوز به صورت رسمی خبری در خصوص جزییات این طرح اعلام نشده و باید منتظر اخبار رسمی از شرکت کرمان موتور باقی ماند. در حال حاضر این شرکت نسخه های وارداتی النترا AD را با بیشترین امکانات و کمتری قیمت نسبت به رقبا در بازار کشور عرضه می کند. البته که برخی مشتریان در خصوص امکانات سایر خودروهای دیگر خودروهای هیوندای این شرکت انتقادهایی را دارند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.