اقدام جالب فولکس واگن،ساخت قاب موبایل برای فرهنگ سازی + ویدیو

اقدام فولکس واگن،ساخت قاب موبایل برای فرهنگ سازی
خواندن و یا نوشتن پیام ها با گوشی همراه در هنگام رانندگی خطرناک و گاهی مرگبار خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی نگاهمان را از مسیر بر میداریم و حتی برای ثانیه ای به تلفن همراه خود نگاه می کنیم هرگز این تصور را نداریم که این کار می تواند خسارات جبران نشدنی را به بار آورد.گاهی حتی خطر علاوه بر خود راننده،عابر پیاده و دیگر راننده ها را تهدید می کند.

همین خطرات باعث شد تا دولت سوئد قانونی تصویب کند که در آن استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی تخلف محسوب می شد.اما باوجود تصویب این قانون بازهم تغییری در تعداد تصادفات و تلفات حوادث ناشی از استفاده از تلفن همراه رخ نداد و مردم همچنان به استفاده از تلفن همراه پشت فرمان خودرو ادامه می دادند.

در این راستا فولکس واگن استکهلم با مشارکت کمپانی NordDDB اقدام به ساخت کاور های آیفون کرد.اما نکته ای جالب درمورد ساخت این کاورها وجود دارد.این کاور ها از فلزات آسیب دیده در تصادفات خودرو (ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی) ساخته شده اند.اما چرا؟پاسخ ساده است،زمانی که شما قطعه ای فلزی از یک تصادف مرگبار را به همراه خود داشته باشید بی شک از استفاده از تلفن همراه خود پرهیز خواهید کرد.

مدیر فولکس واگن استکهلم در این رابطه می گوید:
همه میدانیم که پاسخ دادن به یک تماس و یا ارسال یک پیامک در هنگام رانندگی چقدر ساده است.اما در هنگان نوشتن یک پیام پشت فرمان ماشین احتمال تصادف شما تا ۲۳ برابر افزایش پیدا می کند.پس رعایت این قانون اهمیت زیادی دارد.ما اعتقاد داریم قاب های گوشی که از بدنه ماشین های تصادفی ساخته شده اند می توانند باعث شوند که شما برای استفاده از گوشی در داخل خودرو تامل کنید و این کار را انجام ندهید.

تمام قاب های ساخته شده دست ساز هستند و تعداد آن ها به ۱۵۳ عدد محدود می شود که هر کدام یادآور یک تصادف دلخراش از آغاز قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی در سوئد می باشد.درآمد حاصل از فروش این قاب ها به موسسه خیریه Trafikskadefonden اهدا می شود تا به بازماندگان تصادفات رانندگی کمک شود.

قیمت این قاب ها حدود ۷۰ دلار خواهد بود.اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی توانید عادت استفاده از تلفن همراه در رانندگی را ترک کنید و به دنبال دلیلی برای انجام ندادن آن هستید،شاید داشتن قابی از ورقه های ضربه دیده خودروهای تصادفی دلیل محکمی باشد تا دیگر این کار را نکنید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.