افزایش قیمت پراید، ساینا و تیبا در سایپا + جدول

قیمت جدید 8 محصول شرکت سایپا اعلام شد / تیر 97

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید ۸ محصول خود را بر اساس مجوز افزایش قیمت شورای رقابت اعلام کرد. در این لیست بهای ساینا، تیبا و پراید نیز افزایش پیدا کرده است.

گروه خودروسازی سایپا با توجه به مصوبه جدید شورای رقابت، قیمت جدید محصولات خود را از تاریخ ۹۷/۰۴/۰۲ تا اطلاع ثانوی به شرح جدول ذیل اعلام کرد.

جدول افزایش قیمت جدید محصولات ارزان سایپا :

مدلقیمت قبل ( تومان )قیمت جدید ( تومان )
پراید ۱۱۱۲۱/۳۲۴/۰۰۰۲۲/۴۹۲/۰۰۰
پراید ۱۳۱۲۱/۳۶۱/۰۰۰۲۲/۷۰۹/۰۰۰
پراید ۱۳۲۲۰/۹۲۶/۰۰۰۲۲/۱۲۲/۰۰۰
تیبا بنزینی۲۵/۶۲۳/۰۰۰۲۷/۵۰۷/۰۰۰
تیبا دوگانه سوز۲۷/۱۲۳/۰۰۰۲۹/۰۰۰/۰۰۰
ساینا۲۸/۹۸۹/۰۰۰۳۱/۱۴۳/۰۰۰
تیبا هاچ بک رینگ اسپرت۲۸/۷۰۵/۰۰۰۳۰/۸۲۱/۰۰۰
تیبا هاچ بک رینگ معمولی۲۸/۰۰۰/۰۰۰۳۰/۱۲۱/۰۰۰

یکی از نکات جالب این افزایش قیمت، ارزان سازی است که سایپا در خطوط تولید خود برای ساخت پراید، تیبا و ساینا انجام داده است. طبق بررسی های انجام شده و با توجه به اخبار چند وقت اخیر، سایپا در سال جاری حتی ضربه گیر روی درب پراید را هم حذف کرده است. همچنین کاور پلاستیکی روی ستون های خودروهای تیبا و ساینا هم حذف گردیده است. ارزان سازی تولید خودروهای اقتصادی سایپا به همین جا ختم نمی شود و بلکه می بینیم حتی قاب بالای پلاک ساینا نیز دیگر به صورت بدون رنگ بر روی خودرو نصب می گردد و از طرفی رکاب پلاستیکی آن هم دیگر بر روی تولیدات جدید نصب نمی شود. به احتمال زیاد باید منتظر باشیم تا در روزهای آتی، شرکت سایپا کوییک و ساینا اتوماتیک را نیز افزایش قیمت دهد. زیرا مجوز افزایش قیمت از جانب شورای رقابت برای خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان صادر شده و می توان انتظار داشت که ساینا اتوماتیک این بار قیمت فراتر از ۴۰ میلیون تومان را در کارخانه تجربه کند. همچنین بارها مدیرعامل سایپا گفته بود که تولید کوییک سود مناسبی را برای این شرکت ندارد و احتمال دارد که در آینده نزدیک قیمت آن افزایش پیدا کند. حال نکته قابل توجه این است که در شرایط فعلی با کاهش تقاضای خریداران از بازار آزاد و دلالان، باید منتظر باشیم و بیبینیم که قیمت نسخه های مختلف پراید، تیبا و ساینا تا چه حدی افزایش قیمت را در بازار آزاد تجربه می کنند. با توجه به اتفاقات پیش رو، احتمال دارد که خودروسازان دولتی کم کم قیمت خودروهای فراتر از ۴۵ میلیون تومان خود را هم افزایش دهند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.