افزایش فروش 50 درصدی خودروهای الکتریکی

ب‌ام‌و نسخه رودستر i8 را رونمایی کرد
ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۵ که بهترین سال فروش مدل i3 در ایالات متحده امریکا را برایش رقم زد، توانست بیش از ۱۱ هزار نسخه از این خودروی کوچک را در بازار آمریکا به فروش برساند. با این حال، این شرکت برای سال آینده، به دنبال افزایش فروش ۵۰ درصدی خوروهای خود هم در نوع الکتریکی و هم در نوع پلاگ‌این هیبریدی است، یعنی فروش ۱۵۰ هزار خودروی الکتریکی را جزء اهداف خود در سال ۲۰۱۸ قرار داده است. ب‌ام‌و با اظهار امیدواری از تحقق این هدف، می‌گوید در آن صورت در جایگاه بالاتری از رقبای خود یعنی مرسدس و جگوار قرار خواهید گرفت.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، کلوز فرولیک، سرپرست تیم توسعه ب‌ام‌و با اشاره به عزم جزم این شرکت در جهت تقویت فروش محصولات خود تا میزان تقریبا دوبرابری گفت: این راهکار تنها شیوه‌ای است که می‌تواند جایگاه ما را بالاتر از رقبا تثبیت کند.
یکی از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی، هزینه بالای باتری‌ها است، از این رو، ب‌ام‌و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ ، دوازده خوردوی کاملا الکتریکی را به بازار معرفی کند. اما با این وجود، شاسی‌بلند بزرگ X7 و کوپه سری ۸ به زودی برای فروش عرضه خواهند شد که قیمت پایه هر کدام بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. این خودروی شاسی‌بلند به مراتب مزیت بیشتری نسبت به خودروهای ارزان‌تری مثل X1 و سری ۲ دارد. ب‌ام‌و می‌گوید هرچه فروش خودروهای گران‌قیمت ۶ رقمی سخت باشد، به همان اندازه فروش خودروهای الکتریکی راحت‌تر خواهد بود.
هارالد کروگر، مدیر عامل ب‌ام‌و گفت: هدف ما برای این سگمنت لوکس در چند سال آینده، گرفتن سهم بیشتری از بازار است. به طوری که برای تحقق این هدف، در سال ۲۰۱۸، به طور چشمگیری محصولات خود را در این سگمنت سودآور توسعه خواهیم داد.
اگر جدیدترین محصولات ب‌ام‌و نتواند سهم بازار مرسدس را به چنگ خود درآورد، این خودروساز آلمانی ممکن است با مشکلاتی برخورد کند. ب‌ام‌و اخیرا گفت که در نظر دارد امسال مبلغی حدود ۸.۳ میلیارد دلار را در بخش تحقیق و توسعه هزینه کند، این در حالی است که این رقم با مجموع هزینه‌کرد همان بخش در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ برابری می‌کند.
فرولیک گفت: این تنها در مورد خودروهای نمایشی صدق نمی‌کند. ما باید سودآوری را تقویت کنیم و با کاهش هزینه در بخش عمیق سازمانی خود، قیمت‌ها را در سطح قابل قبولی حفظ کنیم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.