اطلاعات تازه از اولین مدل الکتریکی ولوو

اطلاعات تازه از اولین مدل الکتریکی ولوو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ولوو وقتی خبر جدایی پل‌استار و تبدیل آن به یک برند انحصاری خودروهای الکتریکی خود را منتشر کرد، سر و صدای زیادی به پا کرد. نسخه محدود پل‌استار۱ قرار است یک هیبریدی قدرتمند باشد اما بقیه مدل‌های خط تولید این برند، تمام‌الکتریکی خواهند بود.
البته این موضوع به این معنا نیست که ولوو تولید خودروهای الکتریکی را کاملا به پل‌استار می‌سپارد.
این خودروساز سوئدی برنامه‌هایی برای محصولات الکتریکی خود دارد و اولین مدل آن، یک هاچ‌بک کوچک خواهد بود. به گزارش خودرونویس، اولین خودروی تمام‌الکتریکی ولوو بر اساس کانسپت ولوو ۴۰.۲ که یک سال و نیم پیش معرفی شد، طراحی می‌شود. البته این گزارش به صورت رسمی تایید نشده اما منطقی به نظر می رسد زیرا به گفته خود ولوو، کانسپت ۴۰.۲ با پلتفرم CMA ساخته شده که از اساس، با هدف الکتریکی کردن مدل‌های مختلف ساخته شده بود. ولوو پس از معرفی نسل جدید این پلتفرم گفته بود که قصد دارد اولین مدل الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند.

اطلاعات تازه از اولین مدل الکتریکی ولوو

در شکل کانسپت خود، مدل ۴۰.۲ می‌توانست مسافت ۳۵۰ کیلومتری را در حالت الکتریکی بپیماید اما وقتی که هنریک گرین، مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو در مصاحبه با اتوکار از آینده خودروهای الکتریکی این برند صحبت کرد، گفته بود که ولوو امیدوار است مسافت پیمایشی خودروهای الکتریکی تولیدی خود را به بیش از ۴۸۰ کیلومتر برساند. اگر چنین هدفی به تحقق برسد، مدل جدید الکتریکی ولوو قطعا توانایی رقابت با تسلا مدل۳ را دارد.
کانسپت ۴۰.۲ از لحاظ طراحی هم نمره بسیار خوبی دریافت می‌کند و ظاهر خشن و جذابی دارد. با توجه به اینکه نسخه تولیدی XC40 نیز شباهت بسیاری به کانسپت اولیه خود یعنی ۴۰.۱ دارد، احتمال اینکه مدل الکتریکی ولوو نیز به کانسپت الهام‌بخش خود یعنی ۴۰.۲ شبیه باشد بسیار بالا است. بعد از آغاز فروش هاچ‌بک الکتریکی، ولوو به سراغ عرضه نسخه الکتریکی XC40 خواهد رفت.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.