اطلاعاتی جدید از پژو استیشن واگن ۵۰۸ + ویدیو

اطلاعاتی جدید از پژو استیشن واگن ۵۰۸ + ویدیو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اطلاعاتی از مدل جدید خودروی پژو استیشن واگن ۵۰۸ که قرار است در اواخر سال جاری میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شود، فاش شده است که نشان می‌دهد این خودرو شباهت زیادی به مدل سدان ۵۰۸ دارد.
به گزارش اسب بخار به نقل از ایسنا ، اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که مدل سدان خودروی ۵۰۸ پژو رونمایی شد اما حالا این شرکت با معرفی نسخه جدید و تقریبا متفاوتی از آن نشان داد که قصد دارد خط تولید این مدل را به منظور جلب رضایت و توجه همه مشتریان و طرفدارانش تغییرات قابل ملاحظه ای بخشد. مدل استیشن واگن پژو ۵۰۸ جدید که با کد SW ۵۰۸ شناخته می شود، از تمامی آپشن ها و قابلیت های مدل سدان خود بهره می برد به علاوه اینکه بخش عقبی بسیار بزرگتر و جادارتری را داراست. فضای داخلی این خودرو بسیار بزرگتر است و مشتریان و سرنشینان جای بسیار بیشتری برای نشستن و جادادن وسایل خود خواهند داشت.

اطلاعاتی جدید از پژو استیشن واگن ۵۰۸ + ویدیو

این خودرو در عین حالی که استیشن و سفری است، از طراحی بسیار شکیل و زیبایی همچون نسخه سدان خود بهره می برد و این مساله ذره ای از زیبایی پژو ۵۰۸ کم نکرده است. تنها تفاوتی که این مدل از نسخه سدان خود دارد، طول بیشتر آن است و ارتفاع خودرو نیز همچنان پایین در نظر گرفته شده است تا ایرودینامیک آن بهم نخورد و بتواند زیبایی و چشم انداز خیره کننده‌ای برای مشتریان ایجاد کند. البته علت اصلی آن این است که باد به راحتی به قسمت عقب خودرو برسد و مشکلی در حرکت و سرعت خودرو ایجاد نکند. نمای داخلی خودرو نیز به یک نمایشگر با اندازه ۱۲.۳ اینچی در پنل پشت آمپرها و یک صفحه نمایش دیگر ۱۰ اینچی در قسمت کنسول مرکزی، مجهز است. این مدل همچنین امکانات دیگری همچون اپل کارپلی، اندروید اتو، پژو میرور لینک و سیستم ردیابی و جی پی اس ماهواره‌ای سه‌بعدی، سیستم دید در شب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل، سیستم کمکی پارک، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، چراغ‌های هوشمند، سیستم تشخیص علائم جاده و سیستم تشخیص نقطه کور نیز داراست.

اطلاعاتی جدید از پژو استیشن واگن ۵۰۸ + ویدیو

در مجموع می توان گفت این خودرو تمامی تکنولوژی های روز جهان را داراست و بخش فنی آن نیز کاملا شبیه به پژو ۵۰۸ سدان است. پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربو شارژر، ۱۷۷ اسب بخار قدرت در نسخه ضعیف و ۲۲۲ اسب بخار در نسخه‌ قوی‌تر، یک جعبه‌دنده‌ هشت سرعته‌ اتوماتیک است. البته برای آن دسته از کسانی که خواهان مدل دیزلی آن هستند، سه پیشرانه‌ دیزلی با حجم ۱.۵ تا ۲ لیتر ارائه و عرضه می شود. قدرت این پیشرانه‌های دیزلی از ضعیف به قوی به ترتیب برابر با ۱۲۸، ۱۵۸ و ۱۷۷ اسب ‌بخار است. مدل ۱۲۸ اسب بخاری به همراه یک جعبه‌دنده‌ شش دنده‌ دستی عرضه می‌شود.

اطلاعاتی جدید از پژو استیشن واگن ۵۰۸ + ویدیو

شرکت خودروسازی پژو فرانسه همچنین اعلام کرده است که می خواهد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ مدل بنزینی پلاگین هیبریدی خودروی ۵۰۸ SW را نیز به بازارهای جهانی معرفی و سپس عرضه کند. البته لازم به ذکر است که این خودرو در بازار امریکای شمالی عرضه نخواهد شد چرا که خودروهای هاچبک و استیشن واگن در این کانادا و ایالات متحده آمریکا چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند و مشتریان بیشتر به دنبال کراس اوور و شاسی بلند هستند.
پژو ۵۰۸ استیشن واگن در اواخر سال جاری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی و فروش آن از ماه ژانویه ۲۰۱۹ در بازار اروپا آغاز خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.