اشتهای بالای برخی خودروهای وارداتی در مصرف سوخت

اشتهای بالای برخی خودروهای وارداتی در مصرف سوخت
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به اشتهای بالای برخی خودروهای وارداتی در مصرف سوخت، گفت:نهادهای متولی باید از واردات و تولید خودروهای پرمصرف جلوگیری کنند.
داریوش اسماعیلی، با اشاره به مصرف بالای سوخت برخی خودروهای وارداتی و مونتاژی، گفت:یکی از مسائل و پارامترهای مهم در تولید هر خودرویی میزان مصرف سوخت این خودروها است، چرا که با کاهش مصرف سوخت، ارز کمتری برای واردات بنزین از کشور خارج می شود.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردات خودروهای بی کیفیت با مصرف سوخت بالا هیچ توجیهی ندارد، افزود:مشخص نیست که در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه می گذرد و منافع چه افرادی پشت پرده است که اجازه واردات هر نوع خودرویی با هر میزان مصرف سوختی صادر می شود.
تلاش خودروسازان معتبر بین المللی برای کاهش مصرف سوخت
اسماعیلی با اشاره به اینکه اشتهای برخی خودروهای وارداتی و مونتاژ شده ، در مصرف سوخت بالا است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از بنزین کشور وارداتی است، لذا قطعا این واردات افزایش هزینه ها را در پی دارد و به تبع آن افزایش مصرف بنزین آلودگی های زیست محیطی را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه خودروسازان معتبر بین المللی با ارائه تکنولوژی های جدید سعی در اقتصادی‌تر کردن خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست دارند، یادآور شد:در قراردادهای جدید خودرویی و قراردادهای جوینت ویچر حتما باید به میزان مصرف سوخت خودرو به عنوان یکی از مولفه های مهم در ساخت و تولید خودرو توجه کرد، چرا که تولید خودروهایی با مصرف سوخت کمتر قطعا صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
درخواست کمیسیون صنایع از خودروسازان برای تولید خودروهای کم مصرف
اسماعیلی افزود:نهادهای متولی واردات و تولید خودرو باید به این موضوع توجه ویژه و جدی داشته باشند، که از واردات و یا تولید خودروهایی که مصرف سوخت بالا دارند، جلوگیری شود.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی قراردادهای جدید خودرویی با حضور خودروسازان در کمیسیون متبوعش، تصریح کرد:یکی از درخواست های اعضای کمیسیون در قراردادهای جدید تولید خودروهای با کیفیت، ارزان قیمت و با مصرف سوخت کم است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.