استانداردهای ۸۵گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد

استانداردهای ۸۵گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای بخشی از استانداردهای ۸۵ گانه خودرو نیازمند ملزوماتی است، گفت: اگر این پیش نیازها و ملزومات به طور کامل مهیا و آماده نباشد، اجرای استانداردهای ۸۵ گانه اثربخشی و کارآمدی ملموس و عینی در محصول نهایی برای مصرف کنندگان نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین در خصوص الزام خودروسازان به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه از دی ماه امسال اظهار کرد: تحقق تمام استانداردهای ۸۵ گانه خودرو متضمن بقا و فعالیت اقتصادی خودروسازان است، اما در عین حال استقرار این استانداردها باید متناسب با یک برنامه زمان بندی شده باشد.

نجفی با بیان اینکه بخشی از این استانداردها باید قبلا پیاده سازی می‌شد و در اجرای آنها تاخیر وجود دارد، گفت: اینها استانداردهایی است که امروز حتما باید به سمت استقرار و پیاده سازی آنها برویم، اما اجرای بخش دیگری از آنها نیازمند ملزوماتی است که اگر به تمامی آماده و مهیا نباشند، اجرای استانداردهای ۸۵ گانه اثربخشی و کارآمدی ملموس و عینی در محصول نهایی برای مصرف کنندگان نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود پیش نیازهایی مانند جاده های استاندارد و بنزین یورو ۵ برای تحقق بخشی این استانداردها یک ضرورت است، اظهارکرد: برای تحقق بخشی از استانداردها که نیازمند زیرساخت است، باید بر اساس مبانی کارشناسی توافقی بین سازمان استاندارد و خودروسازان انجام شود. در واقع زمان اجرای آنها باید بر اساس امکان سنجی نتیجه گرایانه استانداردها که قابلیت عملیاتی شدن و بهره برداری از نظر مصرف کننده داشته باشد، تعیین شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.