احتمال مونتاژ هیوندای توسان TL توسط کرمان موتور

احتمال مونتاژ هیوندای توسانTL توسط کرمان موتور
شرکت کرمان موتور در قرارداد جدید خود با کمپانی هیوندای کره جنوبی، قصد دارد تا محصولات جدید و به روزی از این برند را در بم مونتاژ کند.
رویکرد این شرکت در مونتاژ هیوندای i10 و i20 نشان می دهد که از این پس با خودروهای به روز و جدید هیوندای در بازار ایران به صورت مونتاژی طرف هستیم. ولی از جهت دیگر، قرار نیست این خودروها را در نسخه های فول آپشن ببینیم و گویا برنامه شرکت کرمان موتور و هیوندای بر این قرار است که خودروها با امکانات رفاهی سطح پایین به بازار عرضه شوند. به عنوان مثال i20 کرمان موتور که حدود ۸۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است، در آن خبری از سانروف، استارت دکمه ای، کروزکنترل، کیسه های هوای جانبی و پرده ای، سنسور پارک جلو، تودزوی چرم، گرمکن فرمان و صندلی های جلو و… نیست.
حال که شنیده می شود، کرمان موتور و هیوندای می خواهند سطح فعالیت خود را ارتقا دهند، بعید نیست که به سراغ یکی از بازارهای پرفروش کشور بروند و خودروهایی کراس اوور را در قلب صنعتی کرمان مونتاژ کنند. با توجه به اینکه هیوندای توسان TL، این روزها فروش خوبی را در بازار تجربه می کند، بعید نیست که برای مونتاژ به خط تولید کرمان موتور بیاید و بعد از کمی مدت، روانه جاده های کشور بشود. هیوندای توسان TL در حال حاضر با تیپ و نسخه های مختلفی به مشتری ایرانی فروخته می شود و به صورت وارداتی وارد بازار شده است. شما می توانید توسان TL فول مدل ۲۰۱۷ را با قیمتی حدود ۱۹۵ میلیون تومان خریداری کنید و از طرفی نسخه تک دیفرانسیل ساده را کمتر از ۱۶۳ میلیون تومان معامله کنید و اگر دلتان توسان دو دیفرانسیل کم آپشن بخواهد، حدود ۱۷۰ میلیون تومان بپردازید. حال با توجه به سابقه مونتاژ کرمان موتور برای محصولات هیوندای، می توان حدس زد که احتمال تولید توسان TL در نسخه فول آپشن برای بازار ایران بسیار ضعیف است. البته که اگر توان خط تولید کرمان موتور بالا برود و از طرفی این شرکت، توسان را در نسخه های مختلف تولید کند، می تواند به عنوان صادرکننده این خودرو در منطقه خاورمیانه شناخته شود و ارز آوری به نسبت بالایی را برای کشور داشته باشد. ولی با توجه به شرایط فعلی، می توان گفت که احتمال مونتاژ توسان TL با امکانات سطح فول نزدیک به صفر است.
احتمال مونتاژ هیوندای توسانTL توسط کرمان موتور
اگر کرمان موتور بخواهد هیوندای توسان TL را در ایران مونتاژ کند، در بهترین حالت نسخه دو دیفرانسیل این خودرو را با امکاناتی چون دو کیسه هوا، کروزکنترل، قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، مانیتور، سیستم تهویه اتوماتیک و چند آپشن جزئی دیگر عرضه می کند. حال در این شرایط که قیمت نسخه مشابه وارداتی، حدود ۱۷۰ میلیون تومان تعیین می شود، مشتریان توقع دارند که داخلی سازی و مونتاژ این خودرو توسط کارگران ایرانی، بهای کمتری را برای قیمت تمام شده خودرو داشته باشد و در نهایت توسان TL دو دیفرانسیل با امکانات سطح متوسط، قیمتی کمتر از ۱۴۵ میلیون تومان را داشته باشد. باید این نکته را در نظر بگیریم که به هر حال مونتاژ توسان TL در ایران، باید به رقابت با سوزوکی گرندویتارا ایران خودرو ختم شود. در حال حاضر سوزوکی گرندویتارا با موتور ۲.۴ لیتری و گیربکس چهار دنده اتوماتیک و امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، گرمکن صندلی های جلو، سه مانیتور، دوربین عقب، سانروف، کروزکنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، GPS، ماساژور صندلی راننده، استارت بدون سوییچ و… قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان در شرکت و بازار دارد. بدیهی است که توسان با موتور دو لیتری و اعتبار کره ای، باید بهایی در این محدوده و شاید کمتر را به صورت مونتاژ داخل تجربه کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.