احتمال مونتاژ مجدد خودروهای نیسان توسط پارس خودرو

احتمال مونتاژ مجدد خودروهای نیسان توسط پارس خودرو
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اخیرا از برنامه ‌ریزی برای آغاز مجدد تولید محصولات نیسان در ایران خبر داده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

خودروهای نیسان، از اواسط دهه ۱۹۸۰ وارد بازار خودروی ایران گردید. نخستین شرکتی که اقدام به مونتاژ و عرضه تولیدات نیسان نمود، شرکت پارس خودرو بود، که از سال ۱۹۸۶ تولید اتومبیل ‌های نیسان پاترول را آغاز نمود.
به گزارش دیجیاتو،محسن جهرودی در مراسم آغاز طرح خدمات و امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: اخیرا همراه پیمان کارگر مذاکراتی با مسئولان شرکت نیسان داشتیم. وی خاطرنشان کرد: طبق این مذاکرات مقرر شده یک پلتفورم سه کاره نیسان وارد گروه خودروسازی سایپا شود. این اظهارات در حالی است که محصولات نیسان تا چند سال پیش در ایران تولید می‌ شد.

از جمله مشهورترین آنها خودروی ماکسیما بود که تولید آن در سال ۱۳۹۰ متوقف شد. پس از آن نیز تولید خودروی تیانا جایگزین ماکسیما در ایران شد تا آنکه به دلیل برخی فشارهای خارجی فعالیت نیسان در ایران متوقف شد.
با این اظهارات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا انتظار می‌ رود به زودی فعالیت شرکت نیسان در ایران از سر گرفته شود، اما به دلیل حضور پر رنگ نیسان در بازار آمریکا، در نهایت همه این معادلات ارتباط مستقیمی نیز با شرایط بین المللی سیاسی اقتصادی دارد.

مدیرعامل سایپا در توضیح تکمیلی درباره مذاکره با نیسان اظهار کرد: در سال‌ های اخیر سوء استفاده‌ ای صورت گرفته و شرکت‌ هایی که خودروساز نبودند وارد تجارت خودرو شدند و به این ترتیب منافع خودروسازان خارجی در ایران تامین شده است.
وی با بیان اینکه وقتی خودروساز جهانی خارجی می‌ بیند محصولاتش را به راحتی در بازار داخل می ‌فروشد، دیگر تن به مذاکره با خودروساز داخلی نمی‌ دهد، خاطرنشان کرد: این موضوع را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردیم و وی تاکید کرد که هر خودروساز خارجی که می‌ خواهد در ایران فعال باشد، باید به دنبال تولید در داخل باشد.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: این در حالی است که در سال‌ های اخیر خودروساز خارجی به راحتی با صادرات خودروی آماده (CBU) از بازار ما منتفع شده است که امیدواریم با تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع مدیریت شود. وی اظهار کرد: تفاهمات کلی با نیسان برای دریافت پلتفورم سه منظور صوره گرفته که در حال حاضر در حال مذاکره بر روی جزئیات آن هستیم. یک خودروی کراس اوور بر روی این پلتفورم تولید می‌ شود که در سطح قیمتی کراس اوورها و بالای ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
احتمال مونتاژ مجدد خودروهای نیسان توسط پارس خودرو
وی درباره طرح سایپا برای عرضه خودروی برقی اظهار کرد: یک خودروی برقی باید حداقل توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ را داشته باشد. در حال حاضر سایپای ساینای برقی تولید شده توان آزمایش ۲۴۰ کیلومتر با یک بار شارژ را دارد که باید افزایش یابد. بنابراین فعالیت ما در این زمینه ادامه دارد. ضمن آنکه سال آینده تولید تجاری ساینای برقی آغاز خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.