احتمال افزایش قیمت 8 محصول ایران خودرو در آینده نزدیک + جدول

احتمال افزایش قیمت 8 محصول ایران خودرو در آینده نزدیک + جدول
در مطلب پیش به این نکته اشاره شد که ” ایران خودرو ” در مرحله جدید پیش فروش هایما S7 توربو، پیش پرداخت ۸۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را برای طرح پیش فروش دو ودیعه ای ( مشارکت در تولید ) اعلام کرده بود و بعد از چند ساعت اصلاحیه ای برای کاهش پیش پرداخت اعلام کرد . با توجه به سقف حدود ۵۰ درصدی برای اخذ پیش پرداخت از سوی خودروسازان، احتمال داده می شود که به دلیل افزایش نرخ ارز برای صنایع و همچنین زمزمه آزادسازی قیمت خودروها، بهای هایما S7 توربو به فراتر از ۱۷۰ میلیون تومان در زمستان امسال برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اکنون در کنار پیش فروش هایما S7 توربو، ایران خودرو طرح پیش فروشی را با نام « عید تا عید » از روز دوشنبه ۹ صبح روی سایت خود فعال می کند. در این طرح پیش فروش، قرار است ۷ محصول دیگر این شرکت با موعد تحویل زمستان سال ۹۷ به فروش برسند. قوانینی همچون عدم امکان صلح، سهمیه یک دستگاه به ازای هر کد ملی و عدم اجازه خرید خودرو به افرادی که در شش ماه گذشته این خودروها را از ایران خودرو خریده اند، وجود دارد و سود مشارکت و انصراف نیز ۱۲ درصد تعیین شده است.

اما نکته جالب بر اساس دلایلی که در مطلب هایما S7 اعلام شد، ایران خودرو پیش پرداخت های ثبت نام این خودروها را این بار بیش تر از همیشه در نظر گرفته و با توجه به برخی ضابطه ها، احتمال داده می شود که این شرکت بر مبنای قیمت های جدید مدنظرش، این اعداد را اعلام نموده است.

تا چند ساعت پیش کسانی که می خواستند آریسان را در تاریخ ۲۹ مرداد ۹۷ ثبت نام کنند، باید ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت می کردند. ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای پژو ۲۰۶ تیپ۲، ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای پژو ۴۰۵، ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای رانا، ۲۴ میلیون و۲۰۰ هزار تومان برای سمند LX، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای دنای معمولی و ۴۲ میلیون تومان برای دانگ فنگ H30 کراس، پیش پرداخت در نظر گرفته شده بود.اما ایران خودرو برای جلوگیری از حواشی پیش فروش خودرو،مبلغ پیش پرداخت ها را به شدت کاهش داد.اما رویکرد ایران خودرو مشخص است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک برنامه افزایش قیمت محصولاتشان را دارند.

با احتساب سقف ۵۰ درصدی پیش پرداخت ها به نسبت قیمت تمام شده خودرو در زمستان ۹۷، می بینیم که قیمت های جدید محصولات ایران خودرو بسیار نزدیک به بهای بازار آزادشان در مرداد ۹۷ تعیین شده اند. همچنین با در نظر گرفتن بهای دلار در بازار ثانویه برای صنایع که حدود ۹۸۰۰ تومان است، می توان تا حدی این افزایش قیمت را به دلیل جهش بهای ارز رسمی از ۴۲۰۰ تومان به ۹۸۰۰ تومان دانست.

برخی معتقدند در صورت اجازه آزادسازی قیمت خودروها و همچنین احتساب بهای ارز جدید برای خرید موارد اولیه و قطعات خام خودروها، می توان از بخشنامه جدید ایران خودرو این نتیجه را استخراج کرد که قیمت رسمی ۸ محصول این شرکت در آینده نزدیک مشابه جدول زیر خواهد بود. توجه کنید که قیمت های تخمین زده شده به بهای رسمی کارخانه اشاره دارد!

نام محصولقیمت کنونی کارخانهقیمت حدودی در بازار آزاد مرداد ۹۷قیمت احتمالی کارخانه پس از آزادسازی
قیمت گذاری خودروها
آریسان۳۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ مدل GLX۳۲ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان۴۸ میلیون تومان۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
رانا LX۳۹ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۵۷ میلیون تومان
سمند LX۳۴ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
دنا معمولی۴۶ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
دانگ فنگ H30 کراس۵۰ میلیون تومان۷۶ میلیون تومان۸۴ میلیون تومان
هایما S7 توربو۱۰۴ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان۱۷۰ میلیون تومان۱۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.