آیا قیمت راو4 در بازار کاهش پیدا می کند؟

آیا قیمت راو4 در بازار کاهش پیدا می کند؟
بسته شدن ثبت سفارش و از طرفی افزایش قیمت ارز، در ۵ ماهه گذشته شاهد بودیم که قیمت خودروهای وارداتی در بازار افزایش پیدا کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این افزایش قیمت برای اکثر خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی باعث شد تا به بهای پایه بیش از ۲۳۵ میلیون تومان برسند و خودروهای ۲۵۰ میلیون تومانی هم گاهی تا ۳۰۰ میلیون تومان گران شوند. با باز شدن ثبت سفارش خودروها طی روزهای گذشته و از طرفی اعلام بهای رسمی خودروها با تعرفه جدید، شاهد هستیم که برخی دلالان مجبور به کاهش قیمت خودروهای بازار آزاد شده اند. با اینکه بهای رسمی تمام خودروهای وارداتی در شرکت ها افزایش قیمت قابل توجهی را به خاطر افزایش تعرفه تجربه کرده اند، اما می بینیم که این بار واسطه ها در بازار اشتباهاتی در محاسبات خود داشته اند. بسیاری از دلالان فکر می کردند که با افزایش تعرفه واردات، جو گرانی و حباب قیمتی، همچنان برای افزایش قیمت خودروها در بازار آزاد وجود دارد.
اما در چند روز گذشته با اعلام قیمت رسمی بسیاری از شرکت ها، می بینیم که بازار آزاد مجبور است در آینده نزدیک قیمت خودروهای مجاز را کاهش دهد و تنها می تواند بازار سیاه را برای خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار داشته باشد.
طی هفته های گذشته شاهد بودیم که قیمت تویوتا راو۴ در بازار تهران و نمایشگاه های خیابان عباس آباد در نسخه فول آپشن سفارش عمان تا ۳۲۲ میلیون تومان هم اعلام می شد. جالب است برخی از نمایشگاه داران ادعا دارند که راو۴ را با این قیمت به مشتری فروخته اند. حال شرکت ایرتویا، شرایط فروش تویوتا راو۴ را اعلام کرده و جالب است که پایین تر از قیمت های نمایشگاه داران ارزش گذاری شده است. این شرکت تویوتا راو۴ را در سه تیپ مختلف با مدل ۲۰۱۷ به صورت تحویل ۱۰ روزه به دست مشتری می رساند. در حال حاضر قیمت راو۴ بر اساس تیپ بندی، ۲۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۳۰۵ میلیون تومان و ۳۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. این قیمت از بهای رسمی نمایشگاه داران تهران پایین تر تعیین شده و امید است که بالاخره برخی دلالان و واسطه ها قیمت گذاری متعارف را برای راو۴ اتخاذ کنند. جالب است که پس از اعلام شرایط فروش راو۴ از جانب ایرتویا، برخی از شرکت های بدون مجوز بهای رسمی این خودرو را کاهش داده اند و در اتفاقی نادر مدل ۲۰۱۸ را بدون انجام فرایند ثبت سفارش به فروش گذاشته اند. برخی دیگر از این فروشندگان مجازی قیمت راو۴ را کمتر از ۲۷۰ میلیون تومان آن هم با مدل ۲۰۱۸ اعلام می کنند. نکته جالبتر این است که این فروشندگان مجازی و بدون مجوز، امکان بازدید را برای مشتری فراهم نمی کنند و تنها می خواهند با دریافت وجه، وعده تحویل ۳۰ روزه را به مشتری بدهند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.