آیا سیتروئن C3 حریف i20 و رقبا می شود؟

آیا سیتروئن C3 حریف i20 و رقبا می شود؟
در بازار جهانی می توان گفت که سیتروئن C3 با توجه به ابعاد و اندازه می تواند به عنوان رقیب خودروهایی چون پژو ۲۰۸، دی اس۳، هیوندای i20 و… معرفی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی وارد پارامترهای رقابتی فنی هم می شوید، می بینید که این خودرو در بازار جهانی به واسطه پیشرانه های معرفی شده برای آن می تواند تا حدی زیادی در کنار ابعاد و اندازه، با توان فنی برابر با آن ها رقابت کند. اما داستان بازار ایران برای C3 تغییر می کرده و امروز نمی توان در بحث فنی C3 را هم رده خودروهای نام برده دانست.
شاید اگر قوانین واردات خودرو به کشور تغییر نمی کرد، می شد تا در چنین موقعیتی دی اس۳ را رقیب C3 دانست. اما با توجه به اینکه قیمت ملاک اولیه رقابت از نظر مشتریان بازار ایران است، در شرایط فعلی به احتمال زیاد C3 به رقابت با دی اس ۳ نمی رود و خود را با رقبایی چون هیوندای i20، میتسوبیشی میراژ و… مشغول می سازد.
اما همان طور که اشاره شد با توجه به اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی سایپا- سیتروئن و برخی خبرها مبنی بر هم پوشانی قیمتی C3 برای بازار هیوندای i20، می توان به وضوح تفاوت این خودرو با رقیب کره ای را مشاهده کرد. سایپا سیتروئن و مدیران ارشد هر دو کمپانی اعلام کرده اند که C3 تنها در بازار ایران با قویترین پیشرانه ممکن عرضه می شود. این خودرو در خط تولید کاشان به موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۵ اسب بخار با گشتاوری در محدوده ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتون متر مجهز است که توان آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. در عمل می بینیم که بر خلاف هیوندای i20 کرمان موتور به عنوان یک هاچبک شهری، با یک خودرو نه چندان بزرگی با نشان فرانسوی طرف هستیم که می تواند در جایگاه یک هاچبک اسپرت در بازار ظاهر شود. طبق اطلاعات به دست آمده بر اساس نصب این پیشرانه PSA بر روی خودروهای دیگر، می توان حدس زد که C3 بتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۸.۵ ثانیه را داشته باشد. از طرفی وجود امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، مانیتور، دوربین عقب، دی لایت، فرمان کمکی برقی و… می تواند در بسیاری از بخش ها گزینه های جذابتر به نسبت رقبا باشد.
تنها مسئله ای که در این میان برای موفقیت سیروئن C3 مطرح می شود، قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده و از طرفی کیفیت مونتاژ سایپا-سیتروئن در کاشان است. این خودرو می تواند به عنوان یک هاچبک پرقدرت گزینه ای جذاب برای جوان ها باشد و از طرفی رقبای هم قیمت و هم رده خود را تهدید کند.

شما می توانید ویدیو معرفی سیتروئن C3 توسط گروه مستند اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.