آیا سهام سایپا دیزل به ولوو واگذار می شود؟

آیا سهام سایپا دیزل به ولوو واگذار می شود؟
از روز گذشته شایعه واگذاری سهام خکاوه( سایپا دیزل) به شرکت ولوو که سابقه طولانی همکاری با این شرکت را دارد مطرح شد که باید دید در حد شایعه باقی می ماند و یا مانند قراردادهای جدید خودرویی به واقعیت نزدیک می شود.
به گزارش میزان کیوان شیخی رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس در خصوص امکان واگذاری سهام شرکت سایپا دیزل به صورت یکجا به شرکت ولوو گفت: فروش سهام شرکت سایپا دیزل به صورت یکجا به یک شرکت خارجی در کشور منع قانونی دارد و با توجه به قوانین، امکان واگذاری سهام به صورت یکجا وجود ندارد.
علاوه بر این عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در این خصوص گفت: معمولا در داخل کشور سهام را به صورت یکجا واگذار نمی‌کنند و این صحبت‌های شنیده شده در روزهای اخیر مبنی بر فروش سهام سایپا دیزل به ولوو در حد شایعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: از کل سهام شرکت سایپا دیزل بیش از ۵۰ درصد سهام آزاد بوده و با توجه به شرایط شناوری خوب سهام در بازار طبعتا دور از منطق است که سهام این شرکت به صورت یکجا واگذار شود.
این کارشناس بیان کرد: با وجود آزاد بدون بخش عمده ای از سهام شرکت سایپا دیزل امکان واگذاری آن به صورت یکجا وجود ندارد.
این در حالی است که محمدرضا گیوکی فعال بازار سرمایه با اشاره به منبع قانونی برای فروش یکجای سهام به شرکت ولوو یادآور شد: با توجه به شرایط سهام سایپا دیزل و روند منفی معاملات اخیر این گروه اخبار این چنینی و شایعات بسیار فروان شده است ولی از لحاظ منطقی نیز امکان فروش یکجای سهام این شرکت به یک شرکت خارجی وجود ندارد. وی در ادامه تاکید کرد: در قانون تعداد زیادی از سهام یک شرکت امکان واگذاری دارد و این واگذاری تا جایی صورت می‌گیرد که امکان نفوذ و تصمیم‌گیری برای شرکت وجود داشته باشد.
این فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به عام بودن نیمی از سهام شرکت سایپا دیزل امکان واگذاری سهام این شرکت به صورت یکجا به شرکت ولوو وجود ندارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.