آیا ” ساینا اتوماتیک ” در بازار مورد استقبال بوده است؟

آیا " ساینا اتوماتیک " در بازار مورد استقبال بوده است؟
چند وقتی است در نمایندگی های سایپا یا در خیابان، خودروهای ” ساینا “یی دیده می شوند که به دستگیره در آسان بازشو مجهزند و ظاهرشان با سایناهای قبلی کمی تفاوت دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این نسخه از ساینا، مدل اتوماتیک آن بوده که از نظر امکانات و برخی ویژگی های فنی با نمونه های دنده ای متفاوت است. شرکت ” سایپا ” این خودرو را با قیمتی کم تر از ۳۹ میلیون تومان، چند ماه پیش به فروش رساند و اکنون آن ها را به مشتریان تحویل داده است. امروز هم تعداد قابل توجه ای از آگهی های فروش ” ساینا اتوماتیک ” دیده می شود که قیمت های مختلفی از سوی مالکان برای آن ها اعلام شده است. تمام نسخه های موجود در بازار شبیه هستند و تفاوتی با هم ندارند. در حال حاضر ” ساینا اتوماتیک ” موجود در بازار به کروزکنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، جعبه دنده اتوماتیک CVT با تیپ ترونیک ۶ سرعته، تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه دستی دیجیتال، حالت رانندگی برفی، استارت دکمه ای، دستگیره های آسان بازشو و دکمه ی در روی آن و… مجهز است. برخی افراد و بازاریان نیز خارج از شرایط خط تولید، نمایش گر و دوربین عقب این خودرو را به عنوان یک قطعه اصل روی خودروهای شان نصب کرده اند و هزینه بیش تری نسبت به دیگر نسخه های موجود در بازار از خریداران می خواهند.
اما خلاف تصور بازار، ” ساینا اتوماتیک ” خودرویی نیست که دلالان بتوانند سود چند میلیون تومانی نسبت به قیمت رسمی کارخانه را برای آن تجربه کنند. روز گذشته در بازار خودروی تهران می توانستید با هزینه حدود ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، یک دستگاه ” ساینا اتوماتیک ” سفید رنگ مدل ۱۳۹۷ را خریداری کنید. به گفته نمایشگاه داران در روزهای گذشته، برای رنگ های دیگر این خودرو، مشتری هزینه نزدیک به ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نیز پرداخت کرده است. اما در نهایت پولی که خریدار در نمایشگاه و یا محضر برای به دست آوردن مالکیت ” ساینا اتوماتیک ” پرداخت می کند، در بازه ۳۸ میلیون تا ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.