آلفارومئو 6C از شایعه تا واقعیت

آلفارومئو 6C از شایعه تا واقعیت

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خبرها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی فیات‌-کرایسلر در نظر دارد تا یک خودروی اسپرت جدید را طراحی کند که به نظر می‌رسد این خودروی جدید، همان آلفارومئو ۶C باشد. البته این خبر هنوز شایعه‌ای بیش نیست، اما احتمال به واقعیت پیوستن آن بسیار زیاد است.

سرخیو مارکیون (مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر)، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ اعلام کرد که آلفارومئو قصد دارد که در سال ۲۰۱۹ این خودروی اسپرت را در یکی از نمایشگاه‌های مهم خودرویی، رونمایی کند و در اوایل سال ۲۰۲۰، تولید این خودروی اسپرت را آغاز کند.

به گزارش خودرونویس، به دلیل سوددهی کم بخش خودروهای اسپرت آلفارومئو، سرمایه‌گذاری فیات-کرایسلر برای طراحی و تولید آلفارومئو ۶C کمی عجیب به نظر می‌رسد، چراکه تمام سود‌دهی این خودروساز ایتالیایی، مربوط به بخش خودروهای سواری و کراس‌اوور آن است. در حال حاضر دو خودرو آلفارومئو جولیا و کراس‌اوور استلویو، در اوج خود هستند که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲، نسل جدید این دو خودرو معرفی شوند. این خودروساز ایتالیایی، در حال طراحی یک خودروی SUV بزرگ نیز است.

در حال حاضر، جزییات زیادی از آلفارومئو ۶C منتشر نشده است، اما ۶C قطعا یک خودروی اسپرت کوپه عقب محرک خواهد بود که ابعاد بزرگتری نسبت به مدل ۴C دارد و پیش‌بینی می‌شود که هدف آلفا از طراحی این خودرو، عرضه خودرویی به عنوان رقیب برای جگوار F-type است. هنوز پیشرانه این خودرو به طور دقیق مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد مدل Quadrifoglio این خودرو از یک پیشرانه ۲.۹ لیتری شش سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ برخوردار خواهد بود که قادر به تولید قدرتی بیش‌تر از ۵۰۵ اسب‌بخار خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.