آسنا با پلاک ملی دیده شد+گالری تصاویر

آسنا با پلاک ملی دیده شد
به تازگی تصاویری از پیکاپ آمیکو آسنا در فضای مجازی منتشر شده است که خبر از شماره گذاری آن می دهد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این خودرو چند ماه قبل به صورت رسمی پیش فروش شد و سپس در دومین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی گردید. در آن موقع کارشناسان فروش آمیکو قیمتی حدود ۱۶۰ میلیون تومان را برای نسخه فول آپشن دو کابین این خودرو اعلام می کردند. آسنا به عنوان بزرگترین پیکاپ مونتاژ داخل شناخته می شود که چند وقتی است تولید محدوده آن در جلفا نیز آغاز گردیده است.
شرکت آمیکو به عنوان یکی از اصلی ترین صنایع خودروسازی کار و تجاری، این پیکاپ بزرگ را خودرویی با مشخصات ژاپنی و ذات آمریکایی معرفی می کند. اما در واقعیت آسنا پیکاپی از کمپانی huanghai چین است و در توافقی که آمیکو با این خودروساز چینی داشته است، نام و نشان huanghai از بدنه و خودرو حذف گردیده و به جای آن نام AMICO نصب شده است.
آسنا با پلاک ملی دیده شد
حال تصاویر منتشر شده نشان می دهد که شرکت آمیکو توانسته پلاک ملی و مجوزهای لازم شماره گذاری را برای این پیکاپ چینی-ایرانی دریافت کند. پیش از این، نسخه های مختلف آسنا با پلاک گذر موقت در جاده های کشور تردد داشته اند و حال برخی احتمال می دهند که نسخه های شماره گذاری شده، همچنان در مالکیت شرکت آمیکو باشد.

آشنایی با پیکاپ آمیکو آسنا
کمپانی huanghai چین یکی از خودروسازان این کشور به حساب می آید که زمینه فعالیت آن تنها در معرفی محصولات پیکاپ و شاسی بلند است. برای همین شهرت این برند آنچنان بالا نیست و بسیاری او را نمی شناسند. ولی huanghai در سال های مختلف شرکای تجاری قوی چون میتسوبیشی را در کنار خود داشته است. برای همین در معرفی N1 از فناوری موتورهای میتسوبیشی استفاده کرده است.
پیکاپ N1 خودرویی است که به تازگی در خط تولید شرکت ارس خودرو دیزل قرار گرفته و قرار است که بزودی آمیکو آن را به بازار ایران عرضه کند. گروه صنعتی آمیکو یکی از قدیمی ترین خودروسازان کار و تجاری در ایران به حساب می آید که سابقه به نسبت خوبی در ارائه محصولات کیفی در بازار دارد. حال آمیکو با huanghai چین به توافق رسیده و قرار است تا N1 با لوگو آمیکو به بازار کشور عرضه شود. این پیکاپ چینی در بازار ایران ۲۲۴M نام دارد و نسخه تک کابین آن ۱۲۲M نامگذاری شده است.آمیکو M224 و M122 به موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر ۱۴۳ اسب بخار با گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر مجهز هستند. این خودروها هر دو در نسخه دو دیفرانسیل (۴WD) عرضه می شوند و از گیربکس ۵ دنده دستی در آن ها استفاده شده است. همچنین به صورت الکتریکی می توان این خودروها را در حالت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار داد. از دیگر ویژگی های اقتصادی M224 و M122 قابلیت سوختگیری CNG در این خودروها است که احتمالا در شرایط فروش در صورت نیاز مشتری این قابلیت به پیشرانه بنزینی خودرو اضافه می شود.نسخه دو کابین پیکاپ آمیکو که M224 نام دارد از نظر امکاناتی نسبت به مدل تک کابین فولتر است. نسخه دو کابین آمیکو علاوه بر دو کیسه هوا، شیشه ها و آینه های برقی، تنظیم ارتفاع چراغ از کابین، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفری، مه شکن جلو و عقب، ترمزهای ABS و EBD، به تودوزی چرمی، سیستم تهویه الکتریکی، صندلی راننده ۸ حالته، مانیتور، دوربین عقب، GPS و… نیز مجهز است. همچنین ظرفیت بار این خودروها ۳۴۵۰ کیلوگرم اعلام می شود. آسنا در بازار چین بهایی مشابه با خودروهای فوتون تونلند ایران خودرو دیزل، کاپرا۲ گروه بهمن و ریچ پارس خودرو دارد. اما در بازار ایران قرار است که نسخه دو کابین اختلاف قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان را با این خودروها داشته باشد.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.