آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ عضلانی تر و پیشرفته تر + ویدیو

آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ عضلانی تر و پیشرفته تر

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مدل کنونی آئودی Q3 دیگر قدیمی شده و طراحی آن متعلق به سال ۲۰۱۱ است. به هر حال آئودی آن را تغییر داده تا بتواند محصولات خود را تازه تر کرده و با رقیب آلمانی خود یعنی مرسدس بنز رقابت کند.

کمپانی وعده کرده هر سه هفته یک بار خودروی جدید معرفی کند و تا کنون از نفس نیفتاده و مدل ۲۰۱۹ خودروی محبوب Q3 را معرفی کرده است. این خودرو از ظاهر جدید، تکنولوژی بیش تر و انواع مختلفی از پیشرانه، بهره مند است.
طراحی آن از زبان جدید طراحی کمپانی پیروی می کند و ظاهری عضلانی دارد. ویژگی های ظاهری آن به گونه ای است که گویی آئودی، خودروی Q8 را روی بدنه ای ظریف تر، قلمه زده است. جلو پنجره از صفحه های عمودی تشکیل شده و چراغ های جلو شباهت بسیاری به چراغ های بزرگ تر شده آئودی A3 SportBack دارند. مشتریان می توانند از میان سه اندازه رینگ ۱۷، ۱۸ یا ۲۰ اینچی، یکی را انتخاب کنند.

آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ عضلانی تر و پیشرفته تر


آئودی Q3 جدید مقداری رشد کرده و ۳.۶ اینچ به طول آن افزوده شده است. فاصله دو محور آن ۳ اینچ افزایش داشته و همین امر باعث افزایش فضای داخلی و فضای صندوق بار شده است. در واقع فضای بار در این مدل جدید از ۱۶.۷ به ۲۳.۸ فیت مکعب افزایش پیدا کرده است و اگر صندلی ردیف عقب را بخوابانید این عدد به ۵۳.۹ فیت مکعب ارتقا پیدا خواهد کرد که ۴ فیت مکعب از مدل سال ۲۰۱۸ بیش تر است.
کمپانی آئودی سه مدل پیشرانه برای Q3 ارائه خواهد کرد. جزییات تایید نشده است اما ما حدس می زنیم که نسخه مخصوص بازار آمریکا از پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۲.۰ لیتر و مجهز به توربو شارژر پشتیبانی کند که ۱۹۰ و ۲۳۰ اسب بخار قدرت، تولید می‌کند. گشتاور آن نیز به ترتیب ۲۳۶ و ۲۵۸ پوند بر فیت خواهد بود. این موتور با جعبه دنده ای ۷ دنده و S tronic دو کلاچه همراه خواهد بود که به سیستم چهار چرخ متحرک آئودی ( Quattro ) مجهز است. این خودرو به شش مدل مختلف رانندگی مجهز است؛ اتوماتیک، راحت، پویا، آفرود، مقرون به صرفه و شخصی. سیستم کنترل اتوماتیک فنربندی نیز موجود است.
آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ عضلانی تر و پیشرفته تر

درون کابین نیز سرنخ هایی از طراحی Q8 دیده می شود. گرچه Q3 صفحه نمایش لمسی دوگانه برای کنسول مرکزی ندارد اما شکلی مشابه به آن را حفظ کرده است. صفحه نمایش ۸.۸ اینچی این خودرو، بالای کنترل های سیستم تهویه خودرو قرار دارد که سیستم کنترلی اپل و اندروید در آن به صورت پیش فرض تعبیه شده است و از چهار پورت USB که دو تای آن ها در جلو و دو تای دیگر در عقب خودرو قرار دارند، پشتیبانی می کند. خروجی برق ۱۲ ولت در عقب خودرو موجود است.
سیستم های امنیتی در این خودرو عبارتند از سیستم ترمز اضطراری در برخورد از جلو، سیستم هشدار عبور خودرو از عقب،کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار بین خطوط و سیستم هشدار خروج از خط.
آئودی Q3 در ماه نوامبر به نمایندگی های اروپا راه پیدا خواهد کرد و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا برسد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.