۸ کشوری که بنزین کمتر از ۲ دلار دارند!

۸ کشوری که بنزین کمتر از ۲ دلار دارند!

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

آخرین آمارهای جهانی نشان می دهد که ۸ کشور دنیا در حال حاضر بنزین را کمتر از ۲ دلار می فروشند و دولت هایشان همچنان یارانه انرژی می پردازد.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت بنزین در آمریکا در ماه های گذشته روندی افزایشی داشته و از گالنی ۲.۳۴ دلار به گالنی ۲.۶۲ دلار رسیده است. البته طوفان هاروی بر مرکز پالایش نفت کشور تاثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت نفت و متعاقب آن قیمت بنزین شده است. با این حال در حالی که نگرانی ها برای بالا رفتن قیمت ها وجود دارد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده، آمریکا یازدهمین کشوری است که بنزین ارزان و سومین کشوری است که دارای بنزین مقرون به صرفه نسبت میانگین دستمزد روزانه در جهان است. البته کشور های دیگری در جهان هستند که هر گالن بنزین را کمتر از دو دلار به فروش می رسانند. این کشورها می توانند قیمت بنزین را پایین نگه دارند.
۸. امارات متحده
هر گالن بنزین: ۱.۹۱ دلار
امارات متحده سال گذشته هشتمین کشور در جهان است که به طور میانگین ۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد و ۴۰ درصد تولید ناحالص ملی این کشور وابسته به نفت است.
۷. نیجریه
هر گالن بنزین: ۱.۷۶ دلار
تولید نفت نیجریه در طول سال های گذشته به دلیل شورش های داخلی با رکود رو به رو شده است. این کشور آفریقایی در سال گذشته روزانه ۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد که این میزان ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی این کشور بوده است.
۶. مالزی
هر گالن بنزین: ۱.۶۸ دلار
این کشور آسیایی یکی از دو کشور غیر اوپکی در این لیست است. مالزی بیست و پنجمین تولیدکنند نفت با ۶۶۱ هزار بشکه در روز است. اما دولت مالزی با دادن یارانه به راننده ها قیمت بنزین را کنترل کرده است.
۵. مصر
هر گالن بنزین: ۱.۳۱ دلار
مصر دیگر کشوری است که عضو اوپک نیست،اما در لیست بنزین ارزان قرار دارد. مصر بیست و هشتمین تولیدکننده نفت در جهان است و دولت این کشور با دادن یارانه قیمت نفت را پایین نگه داشته است.
۴. کویت
هر گالن بنزین: ۱.۳۱ دلار
سال گذشته این کشور جایگاه نهمین تولیدکننده جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور ۶۰ درصد تولید ناخالص ملی و ۹۵ درصد درآمد صادراتی خود را از نفت خام بدست می آورد. این کشور بخشی از درآمدهای خود را برای پرداخت یارانه به بنزین هزینه می کند.
۳. ایران
هر گالن بنزین: ۱.۲۵ دلار
سال گذشته ایران پنجمین تولیدکننده نفت جهان بوده است. ایران پس از لغو تحریم ها در سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. تحریم ها در گذشته شاید موجب شد این کشور از برخی از یارانه های انرژی خود بکاهد، اما همچنان برای بنزین یارانه می پردازد.
۲. عربستان سعودی
هر گالن بنزین: ۰.۹۱ دلار
عربستان سعودی در طول سال های گذشته نیروی غالب در بازار بوده است. سال گذشته این کشور دومین تولیدکننده نفت با ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز بوده است.اما همچنان ۸۵ درصد درآمد صادرات این کشوروابسته به نفت است و ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور به نفت بستگی دارد.
۱. ونزوئلا
هر گالن: ۰.۰۱ دلار
در حالی که عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت در اوپک است، ونزوئلا اولین کشور در میزان ذخایر نفت در جهان است. یارانه های بنزین در این کشور به حدی رسیده که بنزین در این کشور تقرییا مجانی است.البته این یارانه ها اقتصاد این کشور را هم دچار بحران کرده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.